شناسهٔ خبر: 151224 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای ارتقای ایمنی تردد صورت می پذیرد؛

۳۷ سامانه نظارتی و ثبت تخلف در محورهای گیلان نصب می‌شود

دوربین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از نصب ۲۲سامانه نظارتی و ۱۵ سامانه ثبت تخلف در محورهای استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گیلان)، غلامعلی نیک فهم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان اظهار داشت: در راستای ارتقای ایمنی تردد محورهای استان و با توجه به برنامه‌های ابلاغی و صدور مجوزهای مربوطه از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در آینده‌ای نزدیک تعداد ۲۲ سامانه نظارت تصویری به همراه ۱۵سامانه تخلف ثبت سرعت در محورهای استان نصب و به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین از جایگزینی ۵ سامانه ثبت تخلف قدیمی موجود در آزادراه رشت – قزوین با سامانه‌های جدید و راه اندازی آن‌ها جهت تکمیل سامانه‌های هوشمند آزادراه خبر داد و گفت: در حال حاضر ۷۷ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در راه‌های برون شهری استان فعال هستند که به زودی ۱۵ سامانه دیگر نیز در محورهای با اولویت استان نصب خواهد شد.

مدیر کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان گیلان افزود: از ابتدای سال تا کنون تعداد ۲ سامانه نظارت تصویری جدید به سامانه‌های نظارت تصویری موجود استان اضافه شده است و در حال حاضر تعداد سامانه‌های نظارتی فعال استان ۲۴ سامانه است. همچنین به زودی ۲۲ سامانه نظارت تصویری دیگر در نقاط مهم ترافیکی استان نصب و راه اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: با افزوده شدن سامانه‌های هوشمند حمل و نقلی جدید، تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات و سامانه‌های نظارت تصویری استان به ترتیب به ۹۲ و ۴۶ سامانه افزایش خواهد یافت که نقش مهمی در ارتقای ایمنی حمل و نقل جاده‌ای و مدیریت ترافیک راه‌های برون شهری استان ایفا خواهد کرد.