شناسهٔ خبر: 151248 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی انجام شد؛

بررسی پروژه‌های پژوهشی پیشنهادی سازمان بنادر و دریانوردی

نشست جلسه بررسی پروژه‌های پژوهشی پیشنهادی دستگاه‌ها و سازمان‌های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در راستای تاکیدات شورای‌عالی پژوهش، فناوری و نوآوری وزارت راه و شهرسازی مبنی بر عدم تکراری بودن و مسئله‌محوربودن پژوهش‌ها و همچنین ارایه راهکارهای اجرایی موردنیاز در زمینه‌های مورد پژوهش، احصاء و در نهایت بررسی پروژه‌های سازمان‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی، جلسات تخصصی با حضور نمایندگان و متخصصان از وزارت راه و شهرسازی و نمایندگان سازمان‌های تابعه برگزار می‌شود که پنجمین جلسه این کارگروه‌های پژوهشی با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

در این جلسه تمامی عناوین پروژه‌های پیشنهادی موردتایید قرار گرفت. در این نشست، استراتژی‌های افزایش سهم ترانزیت کالا و توسعه تبادلات تجاری با کشورهای همسایه به ویژه کشورهای جنوبی حوزه خلیج‌فارس و دریای‌عمان از نکات برجسته و قابل‌توجه در پروژه‌های مطالعاتی سازمان بنادر و دریانوردی است.

این نشست‌ها، با هدف دریافت و احصای اطلاعات پژوهش‌های سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی، سامانه مدیریت یکپارچه پژوهش‌های حوزه راه، مسکن و شهرسازی از سوی متخصصان مرکز تحقیقات راه‌اندازی شده و سازمان‌های متبوع ملزم به بارگزاری و ثبت این داده‌ها شدند.

همچنین، پیرو مصوبه شورای‌عالی پژوهش، فناوری و نوآوری وزارت راه و شهرسازی در این زمینه مکاتباتی از سوی مرکز با سازمان‌های تابعه جهت معرفی سامانه یادشده، صورت گرفت و پروژه‌های ثبت شده در سامانه مدیریت یکپارچه پژوهش‌های حوزه راه، مسکن و شهرسازی، از جمله پروژه‌های انجام شده با هدف عدم‌تکرار و هم‌افزایی و پروژه‌های موردنیاز که با عنوان پروژه‌هایی پیشنهادی در دستور کار کارگروه پژوهش جهت بررسی و تصویب نهایی قرار گرفته است.

در این جلسات با حضور متخصصان با رویکرد تعین اولویت‌های اعتباری، مسئله و محور اصلی پژوهش بررسی می‌شوند.

گفتنی است این جلسات به مدت دو هفته در محل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار خواهد شد.