شناسهٔ خبر: 151256 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل طرح‌های ملی مسکن بنیاد مسکن:

۱۸۷ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در شهرها وارد فرآیند اجرا شد

نهضت ملی بنیاد مسکن مدیرکل طرح‌های ملی مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از فرآیند اجرایی شدن ۱۸۷ هزار واحد مسکونی شهری تحت‌مسئولیت آن بنیاد خبر داد.

مهدی محمدی مدیرکل دفتر طرح‌های ملی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای تحت‌مسئولیت آن بنیاد، توضیح داد: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۱۸۷ هزار واحد مسکن در شهرها توسط آن بنیاد وارد فاز اجرا شده است.

مدیرکل طرح های ملی مسکن بنیاد مسکن ادامه داد: میزان اراضی تامین شده توسط وزرات راه و شهرسازی برای احداث ۲۲۷ هزار واحد مسکونی است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۵۰ هزار واحد مسکونی شهری برای قرارداد و دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند، گفت: از این میزان معرفی شده، بانک‌ها با ۷۶ هزار واحد مسکونی عقد قرارداد کردند.

یادآور می‌شود، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعهد کرده است تا برای احداث یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاها طی دولت سیزدهم اقدام کند. علاوه بر مشارکت در ساخت و تامین مسکن موردنیاز، بنیاد مسکن در واگذاری اراضی به متقاضیان واجد شرایط نیز بر اساس سیاست‌های کلی وزارت راه و شهرسازی اقدام کرده است.

به گفته صالحی، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، آن بنیاد تعهد دارد تا پایان امسال ۵۰۰ هزار قطعه زمین در مناطق شهری و ۵۰۰ هزار قطعه زمین در مناطق روستایی برای متقاضیان مسکن در شهرها و روستاها تامین کند که تاکنون ۲۳۰ هزار قطعه زمین روستایی، مراحل تملک و تصویب را گذرانده و در حال واگذاری است.