شناسهٔ خبر: 15130 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل پایانه ایلام خبر داد:

وجود اتوبوس کافی برای جابجایی زائران از مرز مهران/ برخورد قانونی با متخلفان

اربعین مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان ایلام با اشاره به آغاز موج بازگشت زائران از عتبات عالیات گفت: اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین حسینی از پایانه مرزی مهران به اندازه کافی در اختیار داریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا مهرداد جهانی در این خصوص اظهار کرد: با برنامه‌ریزی و هماهنگی با شرکت‌های حمل و نقل مسافری، اتوبوس برای انتقال زائران از مرز به پایانه مرزی مهران اعزام شده است.

وی افزود: ناوگان اتوبوسرانی شهرهای مختلف نیز تعداد زیادی اتوبوس به مرز مهران اعزام کرده‌اند تا نسبت به انتقال زائران بازگشتی از عتبات عالیات به پارکینگ‌های شهر مهران اقدام کنند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان ایلام ادامه داد: برای سهولت در جابجایی زائران اربعین حسینی اتوبوس‌های مسافربری به سه مقصد معین تهران، قم و اصفهان زائران را منتقل می‌کنند ضمن اینکه امکان انتقال مسافران به سایر استان نیز در مرز مهران وجود دارد.

جهانی تاکید کرد: شرکت‌های مسافربری در نظر گرفته شده با نرخ‌های مصوب اقدام به جابجایی مسافران از پایانه مرزی به مقاصد تعیین شده می‌کنند و در صورت هرگونه تخلف گران‌فروشی با متخلفان به صورت قانونی برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۵ هزار مسافر از طریق مرز مهران وارد کشور شدند، گفت: مجموع بازگشت زائران اربعین حسینی از مرز مهران در سه روز گذشته تا صبح امروز به بیش از ۱۶۵ هزار نفر رسید.

وی با اشاره به اینکه حجم خروج زائران از عراق به سمت مرزهای ایران در حال افزایش است، یادآور شد: تدابیر لازم برای جابجایی زائران به شهرهای مبدا در مرز مهران اندیشیده شده و هیچ مشکلی برای جابجایی زائران نداریم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان ایلام با اشاره به چگونگی وضعیت بازگشت زائران به کشور اضافه کرد: با توجه به بارش شدید باران و قرار گرفتن پارکینگ‌ها در مسیر جاده اصلی مهران - ایلام، روند تردد خودروهای عمومی و شخصی به دلیل ترافیک سنگین ورودی‌های مهران با کندی صورت می‌گیرد.

بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از مرزهای سه گانه مهران، شلمچه و چذابه برای شرکت در آیین اربعین حسینی وارد کشور عراق شدند که از این تعداد، ۵۵ درصد از مرز مهران خارج شده اند./

نظر شما