شناسهٔ خبر: 151340 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پلمب ۷۷ بنگاه مشاور املاک غیر مجاز در سیستان و بلوچستان از تیرماه سال جاری

سیستان مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از استمرار بازرسی از بنگاه‌های مشاور املاک در سطح استان و پلمب ۷۷ واحد صنفی متخلف طی این بازرسی‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی استان با اعلام پلمب ۷۷ بنگاه مشاور املاک غیر مجاز در سیستان و بلوچستان گفت: نظارت و ساماندهی بر فعالیت بنگاه‌های مشاور املاک با هدف ساماندهی بازار مسکن از مسائل مورد توجه کارگروه تنظیم وکنترل بازار املاک در سیستان و بلوچستان بوده و بر اجرای این مسئله اهتمام ویژه‌ای وجود دارد.

وی ادامه داد: در این راستا تیم‌هایی متشکل از ناظران اداره کل راه و شهرسازی استان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مربوطه بازرسی‌های مشترک از بنگاه‌های معاملات املاک در سطح استان را بر اساس موارد ۹ گانه مورد نظارت قرار می دهند به طوری که از تیرماه سال جاری تاکنون ماحصل اقدامات این کارگروه بعد از بازرسی بیش از ۵۰۰ بنگاه در سطح استان پلمب ۷۷ مشاور املاک غیر مجاز و معرفی ۱۳۶ واحد مشاور املاک متخلف دیگر به تعزیرات حکومتی بوده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حال حاضر زاهدان تنها مرکز استان فاقد بنگاه غیر مجاز در کشور است، تاکید کرد: واحدهای مشاوره املاک باید ضمن داشتن مجوز فعالیت صنفی، نصب نرخ نامه در معرض دید مشتریان، اخذ درست و قانونی حق کمیسیون املاک و اعطای کد رهگیری بدون دریافت وجه به متقاضیان را در دستور کار خود قرار دهند تا مشمول جریمه بازرسان قرار نگیرند.

اکبری یادآورشد: هرگونه دریافت وجه بابت ارائه کد رهگیری از سوی مشاوران املاک در این استان غیرقانونی است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی تعداد بنگاههای مشاور املاک این استان را یک هزار و ۳۶ بنگاه ذکر و خاطر نشان کرد: بازرسی و نظارت بر فعالیت تمام بنگاه‌های مشاور املاک با جدیت ادامه دارد تا روند عملکرد فعالیت این بخش ساماندهی شود.