شناسهٔ خبر: 151406 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

کارگاه آموزشی«بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده» ویژه شهرداران استان البرز برگزار شد

نشست معاون دفتر راهبری و هدایت طرح‌های بازآفرینی شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: شهرداری‌ها نقش مهمی درحوزه بازآفرینی شهری دارند و انتظار می‌رود شرایط را برای ترغیب مالکان بناهای فرسوده، سازندگان و توسعه‌گران جهت حضور در بافت‌های فرسوده فراهم کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، ماندانا ملک معاون دفتر راهبری و هدایت طرح‌های بازآفرینی شرکت بازآفرینی شهری ایران در کارگاه آموزشی «بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده» ویژه شهرداران استان البرز با بیان اینکه شهرداری‌ها از پتانسیل بالایی در امر نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری برخوردارند، گفت: بسته تشویقی ۱۹ بندی نوسازی بافت‌های فرسوده، تمام شاخص‌های بافت‌های فرسوده را در برمی‌گیرد و شهرداران می‌توانند با تکیه بر این ضوابط و بسته‌های تشویقی فرآیند بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده را شتاب داده و پیش ببرند.

معاون دفتر راهبری و هدایت طرح‌های بازآفرینی شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهارکرد: چنانچه شهرداری‌ها نیاز به تدوین بسته تشویقی خاص شهر خود داشته باشند، می‌توانند در چارچوب مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری بسته تشویقی پیشنهادی بومی را تدوین و در کمیسیون ماده ۵ استان به تصویب برسانند.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از مردم به خصوص ساکنان بافت‌های فرسوده از بسته تشویقی ۱۹بندی نوسازی بافت‌های فرسوده بی‌اطلاع هستند به همین منظور از شهرداران شهرهای استان می‌خواهم این بسته‌های تشویقی را برای جامعه هدف تبیین کنند. البته این نکته بسیار حایز اهمیت است؛ محلاتی مشمول این مشوق‌ها می‌شوند که حداقل یک سوم خدمات نسبت به سرانه مصوب را تامین کرده باشند و همچنین در محدوده بافت‌های تاریخی نباشند.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی ما در حوزه بازآفرینی شهری افزایش کیفیت زندگی ساکنان است، گفت: یکی از ابعاد این امر ارتقا کیفیت سکونت در بافت‌های فرسوده است، شهرداران باید تسهیل در نوسازی ساخت مسکن جهت ورود توسعه‌گران، سرمایه‌گذاران و سازندگان به بافت‌های فرسوده را در کنار ارتقا خدمات در این بافت‌ها در اولویت کار خود قرار دهند.

گفتنی است در این نشست، شهرداران استان البرز سوالات خود را مطرح کردند و ملک معاون دفتر راهبری و هدایت طرح‌های بازآفرینی شرکت بازآفرینی شهری ایران به سوالات پاسخ داد.