شناسهٔ خبر: 151500 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده مازندران شتاب می‌گیرد

نشست تفاهم‌نامه اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری‌های ۷ شهر بزرگ استان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار امضا شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیرو تاکید رییس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی برای نوسازی بافت‌های فرسوده و ضرورت همراهی ساکنان بافت‌ها به نوسازی و مقاوم‌سازی بناهای ناپایدار، محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در مکاتبه با ادارات کل راه و شهرسازی سراسر کشور پیش‌نویس تفاهم‌نامه شهرداری‌ها و ادارات کل را به تمامی استان‌ها ابلاغ کرد تا نسبت به این مهم و تقویت جلب مشارکت مردم و همه کنشگران این حوزه اقدام کنند.

در همین خصوص، امروز ۸ آذر با حضور آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی، تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران  با ۷ شهرداری استان در حوزه ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده مبادله شد.

این تفاهم نامه بین اداره کل راه و شهرسازی و شهرداران ساری، قائم‌شهر، فریدون‌کنار، بابلسر، آمل، نکا و بهشهر در حوزه ساخت مسکن نوسازی مردمی در محدوده و محلات هدف بازآفرینی است.

آیینی در این مراسم تاکید کرد: تفاهم نامه مذکور در چارچوب قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری  و قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و همچنین ماده ۵۹ قانون برنامه ششم توسعه کشور با هدف تسریع در تحقق اهداف بازآفرینی شهری و شتاب‌بخشی به اجرای سیاست‌های نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، اجرای کامل بسته تشویقی کالبدی ۱۹ بندی مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ابلاغی وزیر راه وشهرسازی در راستای جلب مشارکت و تعامل حداکثری شهرداری‌ها به عنوان شریک راهبردی با اداره کل راه و شهرسازی استان و عملیاتی کردن برنامه‌های بازآفرینی شهری پایدار و تمامی بسته‌های حمایتی ویژه نوسازی مصوب دولت سیزدهم و شهرداری‌ها در راستای تسریع فرآیند نوسازی مبادله شد.

تفاهم‌نامه نوسازی مردمی مسکن در محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری در شهرهای قائم‌شهر به تعداد ۳۲۴۰ واحد، ساری ۴۶۰۱ واحد، آمل ۳۵۰۷ واحد، بهشهر ۲۰۰۱ واحد، بابلسر۱۵۹۰ واحد، نکا ۷۱۳ واحد، فریدون‌کنار ۳۱۱ واحد مبادله شد. سهمیه استان مازندران برای نوسازی بافت فرسوده در مجموع ۲۳ هزار و ۲۵۵ واحد است.

گفتنی است در این رویداد مدیران شهری استانداری، مدیران شرکت بازآفرینی شهری ایران، اداره کل راه وشهرسازی و شهرداران استان مازندران  نیز حضور داشتند.