شناسهٔ خبر: 151555 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد؛

تسهیلات ویژه بانک‌های عامل برای نهضت ملی مسکن در کرمانشاه

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه: مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اعلام تسهیلات ویژه بانک‌های عامل برای نهضت ملی مسکن در کرمانشاه گفت: اتفاق خوبی با مساعدت ویژه وزارت راه و شهرسازی در راستای پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه رخ داده است.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه مردم در پرداختی اولیه دچار مشکل بودند، برای اولین بار در کشور با همکاری بانک‌های عامل، تسهیلات ویژه‌ای برای نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است که تمام این تعهدات در سطح ملی انجام شده و این یک حرکت جهشی بسیار خوبی است به‌نحوی‌که با شرایط قبلی از نظر پیشرفت نهصت ملی مسکن در رتبه بیست و هشتم بودیم اینک به میانگین ۱۵ کشوری رسیده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون کار ساخت ۲۳ هزار واحد آغاز شده که متوسط پیشرفت فیزیکی آن‌ها ۱۱.۸ درصد است که عموما در مرحله فونداسیون هستند.

وی گفت: در مجموع، ۱۴۳ هزار تقاضای ثبت شده در طرح ملی مسکن داشتیم که ۶۴ هزار متقاضی از این تعداد واجدالشرایط تشخیص داده شده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به پیشنهاد استاندار کرمانشاه، طرح نهضت ملی مسکن را با کاهش طبقات (حداکثر سه طبقه) طراحی کردیم هرچند کار بسیار سختی بود و باید زمین زیادی را تأمین می‌کردیم.

رامین الماسی تصریح کرد: با وجودی که از دیگر استان‌ها بسیار جا مانده بودیم، اینک با یک برنامه مدون و کار شبانه‌روزی، بیش از ۱۳ هزار ۳۰۰ قطعه زمین واگذار شده و تا پایان سال به ۲۵ هزار قطعه زمین خواهد رسید که بخش عمده از موارد ذکر شده به مرحله فنداسیون و ساخت رسیده است.

الماسی در بخش دیگر به نقش بی‌بدیل و تعیین‌کننده مردم در پیشرفت نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: امیدواریم با پای کار آمدن مردم، بخش بزرگی از مشکلات این طرح حل شود و انتظار داریم مردم انقلابی استان برای تحقق تامین مسکن نیازمندان به‌مانند دوران دفاع مقدس بسیج شوند که قطعا رمز موفقیت این طرح، مردمی‌سازی آن خواهد بود.