شناسهٔ خبر: 151557 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ششمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری خراسان شمالی مطرح شد:

اختصاص ۳۶۷ تن قیر رایگان به شهرداری ها برای بهسازی معابر بازآفرینی شهری خراسان شمالی

جلسه ستاد بازآفرینی خراسان شمالی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت : بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل ۱۱ پروژه بازآفرینی شهری در استان نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان به ریاست مهدی رشیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و دبیری سیدعلی میرکریمی، مدیر کل راه و شهرسازی استان، فرمانداران و شهرداران شهرهای استان و با حضور اعضای ستاد استانی با دستور کار تخصیص اعتبار مورد نیاز و تصویب جمعیت سکونتگاه های غیررسمی در راستای بند(ب) تبصره ۱۱، ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ بررسی و بعد از اظهار نظر اعضای ستاد تصمیماتی اتخاذ گردید.

سید علی میرکریمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در ششمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان گفت: ۱۱ پروژه نیمه تمام در بحث بازآفرینی شهری در سکونتگاه های غیررسمی استان وجود دارد که به صورت میانگین بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و برای تکمیل این ۱۱ پروژه نیمه تمام به بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و می بایست این پروژه ها ظرف مدت دو سال تکمیل و به بهره برداری برسند .

وی به جزئیات این پروژه ها اشاره کرد و افزود: از تعداد ۱۱ پروژه مذکور ۴ پروژه در شهر بجنورد در محلات جوادیه، باقرخان و صادقیه، ۴ پروژه در شهر شیروان در محله زمین کشوری و ۳ پروژه نیز در شهر اسفراین در محله پشت جوی، کال فیاض و کال حمامی قرار دارد.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری استان خراسان شمالی تصریح کرد: در خصوص اعتبار مقرر شد صرفاً پروژه هایی که در سکونتگاههای غیررسمی هستند از محل آیین نامه بند ب تبصره ۱۱ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ موضوع ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده برای پروژه های نیمه تمام محلات فوق از طریق شورای برنامه ریزی و توسعه استان اعتبار مورد نیاز پیش بینی گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی به سهمیه قیر رایگان برای پروژه های بازآفرینی شهری در استان اشاره کرد و افزود: ۳۶۷ تن قیر رایگان از سهمیه سال ۱۴۰۰ با اعتبار ۳۴۰ میلیارد ریال برای شهرداری های شهرهای بجنورد، شیروان، اسفراین و فاروج اختصاص پیدا کرده است که تاکنون ۱۵۹ تن مصرف شده است و مابقی در حال مصرف است.