شناسهٔ خبر: 151564 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه ستاد بازآفر ینی شهری مینودشت عنوان شد؛

رونق تولید مسکن با صدور رایگان پروانه ساخت در محلات هدف بازآفرینی شهری مینودشت

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در جلسه ستاد بازآفرینی شهری مینودشت گفت: با اهتمام ویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر مینودشت در صدور رایگان پروانه ساخت در محلات هدف بازآفرینی شهری، ساخت و ساز در بافت فرسوده این شهر رونق گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، جلسه ستاد بازآفرینی شهری شهرستان مینودشت با محوریت بهسازی محلات هدف بازآفرینی و آسفالت معابر خاکی، تشکیل حلقه های میانی و تشریح بسته های ۱۹ بندی تشویقی در محلات هدف بازآفرینی شهری برگزار شد.

مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در این جلسه گفت: در استان گلستان طی یک سال تعهد صدور ۶ هزار و ۷۵۳ پروانه نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری داریم که از این تعداد ۵۴ صدور پروانه سهم مینودشت است.

وی افزود: از سال ۱۴۰۰ تا کنون ۴۲ پروانه ساخت در محلات هدف بازآفرینی شهری مینودشت صادر شده که بدیهی است با اعمال بسته های تشویقی این روند افزایش می یابد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: تخفیف ۱۰۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی در بافت های فرسوده مینودشت در راستای اجرای ماده ۱۶ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن،  اعمال شده که این امر موجب افزایش نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری این شهر می شود.

 ملک از رفع معابر خاکی در بافت های فرسوده مینودشت سخن گفت و افزود: از محل قیر ۱۴۰۰، در سال گذشته ۶۴ تن قیر برای آسفالت هزار و ۶۰۶ متر مربع معابر خاکی به این شهرستان تخصیص یافت.

وی افزود: با همکاری شهرداری ها، در سال جاری تمامی معابر خاکی در محلات هدف بازآفرینی شهری استان آسفالت خواهد شد.

مدیرکل راه  وشهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: به منظور نوسازی بهتر و هدفمند در مینودشت، شهرداری می‌تواند طی اقدام مشترک با ستاد استانی بازآفرینی شهری و فرمانداری شهرستان بسته های تشویقی بومی سازی شده متناسب با نیاز شهر را طراحی کند.

ملک در ادامه گفت: شهرداری می تواند طرح موردنظر را به کمیسیون ماده پنج استان ارائه کرده و پس از سیر مراحل قانونی، نوسازی بافت فرسوده مینودشت متناسب با شهر انجام شود.