شناسهٔ خبر: 151568 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای تامین مسکن کارکنان دانشگاه ازاد صورت گرفت:

نشست مشترک سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان

نشست مشترک مدیران راه وشهرسازی گیلان با دانشگاه ازاد باهدف تعامل و توافق دوجانبه جهت تامین مسکن اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزد اسلامی، نشست مشترک سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان ورئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با حضور جمعی از مسئولین این دو مجموعه در محل دفتر ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (گیلان)، در جلسه ای که با حضور محمدرضا فلاحتگر سرپرست اداره کل راه وشهرسازی گیلان ومحمد دوستار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان برگزار شد، در راستای اجرای تفاهم نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت راه و شهرسازی بحث و تبادل نظر و منجر به توافق دوجانبه شد.

محمدرضا فلاحتگر سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان ضمن تشکر از برگزاری این نشست گفت: در راستای انعقاد تفاهم نامه فی ما بین وزارت راه و شهرسازی و دانشگاه آزاد اسلامی باید بتوانیم با بررسی اسناد و مدارک مالکیتی اراضی موجود تحت مالکیت دانشگاه ، نسبت به توافق و افزودن ارزش افزوده به آن در جهت مساعدت و خدمت رسانی بیشتر به کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه تلاش کنیم.  

وی افزود: در تلاشیم با رایزنی و توافق با دستگاه های مختلف نسبت به تامین اراضی مورد نیاز جهت طرح نهضت ملی مسکن و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اقدام کنیم.

محمد دوستار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رشت از برنامه ریزی دانشگاه آزاد جهت اجرای طرح تامین مسکن در استان خبر داد و گفت: جهت کمک به رفع بخشی از مشکل مسکن اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزد اسلامی و در چارچوب همکاری های متقابل، تفاهم نامه فی مابین وزارت راه و شهرسازی و دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شد.

وی افزود: تامین زمین و ساخت حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای اعضای هیات علمی و کارکنان خدوم دانشگاه در سقف سهم دانشگاه، از طریق قرار دادن اراضی تحت اختیار دانشگاه در شهرها و با استفاده از برنامه های حمایتی و تسهیلات موضوع قانون جهش تولید مسکن خواهد بودکه در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با توجه به دارا بودن زمینهای تحت مالکیت خود در شهرهای مختلف اقدام به برنامه ریزی جهت اجرای این طرح در استان گیلان کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان تصریح کرد: منابع مالی اجرای تفاهم نامه از محل منابع داخلی دانشگاه، آورده متقاضیان ، مولدسازی اراضی مستعد دانشگاه، تسهیلات بانکی تخصیص داده شده برای هر یک از واحد های مسکونی موضوع تفاهم نامه خواهد بود.