شناسهٔ خبر: 151595 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه اعلام کرد:

آغاز ساخت پروژه ۴۱ هکتاری نهضت ملی مسکن در کنگاور از ۴۵ روز آینده

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه اعلام کرد: مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: عملیات ساخت و ساز پروژه ۴۱ هکتاری نهضت ملی مسکن در شهرستان کنگاور از ۴۵ روز آینده آغاز می‌شود.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در بازدید از پروژه ۴۱ هکتاری نهضت ملی مسکن کنگاور، اظهار داشت: مساحت این زمین ۴۱ هکتار است و عملیات خاکبرداری آن با پیشرفت ۹۱ درصد و در حجم ۹۶ هزار مترمکعب در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تعداد قطعات مسکونی این پروژه ۸۰۲ قطعه است عنوان کرد: متوسط مساحت قطعات مسکونی ۱۹۰ مترمربع و تعداد واحد مسکونی ۱۶۰۴ واحد و هر قطعه دو واحد است.

الماسی با اشاره به اینکه کاربری‌های فرهنگی، مذهبی و آموزشی براساس استانداردها برای این مجموعه تعبیه شده است، گفت: برای کاربری مذهبی ۵۵۴۴ مترمربع، کاربری فرهنگی ۴۷۰۳ مترمربع، کاربری آموزشی ۹۴۷۷ مترمربع، کاربری درمانی ۵۲۹۰ مترمربع و فضای سبز ۵۶ هزار و ۶۱۰ مترمربع در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه مصوبات کمیسیون ماده پنج در حال ابلاغ شدن است، افزود: تاکنون ۲۰ گروه از متقاضیان اعلام آمادگی کرده‌اند و از روز شنبه برای دریافت مجوز و پروانه به شهرداری منتقل می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه در دو ماه آینده خط لوله گاز موجود از مدار خارج و خط جایگزین ایجاد می‌شود، عنوان کرد: این پروژه با همکاری مناسب از سوی شهرداری و نظام مهندسی از ۴۵ روز آینده وارد ساخت و ساز فیزیکی می‌شود.

الماسی با بیان اینکه ساخت و ساز این واحدها به عهده خود مردم و هدایت به عهده بنیاد مسکن است، گفت: ساخت و ساز مساجد و مدارس در اولویت قرار دارد و همزمان با ساخت واحدها ساخته می‌شود.