شناسهٔ خبر: 151621 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بانک اطلاعاتی بانوان شاغل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایجاد می‌شود

راهداری خوزستان بانک اطلاعاتی بانوان شاغل در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با هدف شناسایی توانمندی‌های بانوان شاغل در سازمان ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، هما باعثی مشاور امور بانوان سازمان راهداری در سفر به استان خوزستان و در نشست هم اندیشی با بانوان شاغل در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان یک بانوی تمام عیار در تمامی ابعاد دختری، همسری، مادری، اجتماعی و ولایت مداری بهترین و شایسته‌ترین الگو برای یک زن مسلمان و شیعه هستند.

وی افزود: امیدوارم با تأسی از شخصیت والای ایشان بتوانیم در تمام ابعاد زندگی خود، نقش هایی که بر عهده داریم را به بهترین شکل ممکن ایفا کنیم.

باعثی با اشاره به حجم وسیع کار، گستردگی و تنوع فعالیت ها در سازمان، از تمامی همکاران در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان برای فعالیت ها و اقدامات انجام شده در اربعین حسینی گفت: بخشی از فعالیت های انجام شده در سازمان بر عهده بانوان می باشد و نقش آفرینی همکاران خانم در این فعالیت ها قابل لمس و مشاهده است.

مشاور ریاست در امور بانوان تصریح کرد: بانوان علاوه بر وظایف تخصصی در محیط کار، وظایف دیگری در خانواده بر عهده دارند که نیازمند یک مدیریت خوب برای ایفای توامان این وظایف است و روحیه مسئولیت پذیری، تعهد و ریز بینی بانوان موجب می شود به تمام این وظایف به نحو مطلوب جامه عمل بپوشانند. 

 وی با اشاره به اجرای مفاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سازمان، ایجاد روحیه نشاط و شادابی در ادارات و برنامه های فرهنگی، ورزشی، آموزشی و اجرای جشنواره‌ها را در این خصوص یادآور شد.

مشاور ریاست در امور بانوان این سازمان تصریح کرد: بانک اطلاعاتی از بانوان شاغل در مجموعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایجاد خواهد شد تا بتوان پس از شناسایی، از ظرفیت‌ها و مهارت‌های بانوان توانمند بهره مند شد. 

 در این نشست زینب اورکی معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: از دیدگاه اسلام، بانوان نقش مهمی در جامعه دارند و ما باید برای نقش آفرینی و حفظ این ظرفیت گام برداریم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر مساوی بودن زنان و مردان از حیث انسان بودن، افزود: به فرموده ایشان اشتغال بانوان به شرط حفظ کیان خانواده و رعایت وظیفه همسرداری و مادری همچنین رعایت محرم و نامحرم در روابط کاری، بلا مانع است.

اورکی بیان کرد: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نگاه ویژه ای به استفاده از ظرفیت بانوان در پست های مدیریتی دارد و در این راستا مقرر شده است بانوان فعال شاغل در اداره کل که شرایط احراز پست های مدیریتی دارند، شناسایی و در راستای ارائه آموزش های مدیریتی به آن‌ها گام های موثری برداشته شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان اظهار کرد: تعداد ۹۰۹ نفر در این اداره کل مشغول به کار هستند که ۷۲ نفر از این تعداد یعنی ۸ درصد را بانوان تشکیل می دهند.

گفتنی است مشاور ریاست در امور بانوان در سفر به استان خوزستان و در نشست با بانوان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص مشکلات و همچنین نقطه نظرات ارائه شده گفتگو و تبادل نظر کرد.

بر اساس این گزارش دیدار با جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان و گفتگو در خصوص مسائل مرتبط با بانوان، بازدید از پایانه‌مرزی شلمچه و بررسی ایجاد شرایط مطلوب و مناسب برای اتاق مادر و کودک بویژه زوار حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و دیدار با خانواده همکار دارای فرزند بیماری خاص از دیگر بخش‌های این سفر بود.