شناسهٔ خبر: 151639 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد؛

جابه‌جایی بیش از ۱.۶ میلیون مسافر از مبادی کردستان

کردستان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، یک میلیون و ۶۶۰ هزار و ۱۴۰ مسافر از طریق مبادی استان کردستان جابه‌جا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸.۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (کردستان) فرزاد حسنی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کردستان اظهار کرد: طی هشت ماهه سال جاری یک میلیون و ۶۶۰ هزار مسافر و ۱۴۰ مسافر در قالب ۲۹۴ هزار و ۸۷۹ سفر از طریق مبادی استان جابه‌جا شده‌اند که از لحاظ تعداد مسافر ۸.۲ و تعداد سفر ۱۲.۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کردستان با بیان اینکه ۶۷۹ هزار و ۹۹۰ نفر از مسافران در قالب ۱۸۸ هزار و ۶۲۲ سفر از طریق ناوگان سواری سفر داشته‌اند، خاطرنشان کرد: در آمار ناوگان سواری از نظر آمار مسافر ۹.۷ درصد و از نظر سفر ۶.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بوده است.

حسنی تعداد مسافران جابه‌جا شده از طریق ناوگان اتوبوسی را ۴۴۸ هزار و ۸۷۶ مسافر در قالب ۲۶ هزار و ۹۸۳ اتوبوس عنوان کرد و گفت: این آمار نیز نیز از نظر تعداد مسافر ۱۱ درصد رشد و از نظر تعداد سفرهای انجام شده یک درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی اذعان کرد: همچنین ۵۳۱ هزار و ۲۷۴ نفر مسافر در قالب ۷۹ هزار و ۲۷۴ سفر از طریق ناوگان مینی بوس انجام گرفته است که در زمینه آمار مسافر جابه‌جا شده با ۴.۲ درصد و از نظر تعداد سفر ثبت شده با ۳۹ درصد رشد مواجه شده است.