شناسهٔ خبر: 151663 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی خبرداد:

افزایش ۱۱ درصدی حمل بار از آذربایجان شرقی

تبریز رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: در هشت ماهه امسال میزان حمل بار از استان ۱۱.۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری از آذربایجان شرقی؛ میر رضا فاطمی؛ رییس اداره حمل ونقل کالا اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان گفت: امسال بیش از ۱۶ میلیون تن بار از آذربایجان شرقی حمل شده که نسبت به هشت ماهه سال گذشته ۱۱.۵ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در این مدت یک میلیون و ۱۶۳ هزار و ۷۳۶ برگ بارنامه صادر شده است، افزود: از نظر صدور بارنامه هم با صدور ۹۵ هزار و ۸۵۴ برگ بیش از هشت ماهه سال گذشته، معادل ۹ درصد رشد را شاهد هستیم.

رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: ۲۸۸ شرکت و موسسه حمل و نقل بار، یک پایانه بار در تبریز و همچنین ۱۰ انجمن صنفی شرکت ها و موسسات حمل ونقل کالا و۱۴انجمن صنفی رانندگان وسائط نقلیه سنگین در زمینه حمل و نقل بار استان فعال هستند.

فاطمی افزود: ۳۷ هزار و ۵۰ راننده باری دارای کارت هوشمند در استان فعال هستند که بر روی ۲۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه ناوگان سنگین و نیمه سنگین دارای کارت هوشمند کار می‌کنند.

وی اضافه کرد: تعداد کل ناوگان باری استان با احتساب وانت بار ۵۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه است.