شناسهٔ خبر: 151682 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن؛

۵۴ هکتار زمین دولتی به محدوده شهری تیران الحاق شد

کاشفی اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون از الحاق ۵۴ هکتار زمین دولتی به محدوده شهری تیران در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن این شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ سعید کاشفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون در خصوص اخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن شهر تیران اظهار کرد: در حال حاضر با ثبت نام‌های به عمل آمده بیش از ۶ هزار نفر متقاضی بهره مندی از مزایای طرح نهضت ملی مسکن شهرهای شهرستان تیران و کرون بودند که از این تعداد بیش از پنج هزار نفر برای شهر تیران ثبت نام کردند.  

وی افزود: پس از بررسی‌های به عمل آمده بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از متقاضیان شهر تیران واجد شرایط شناخته شدند و تامین زمین بخشی از این متقاضیان در شهرک بهارستان انجام و برای مابقی آنها نیز ۵۴ هکتار از اراضی دولتی به محدوده شهر الحاق شده است.   

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه ۱۸۴ نفر از متقاضیان این شهر تخصیص پروژه شده‌اند، گفت: برای این تعداد از متقاضیان ۲ پروژه توسط بنیاد مسکن شامل ۱۴۶ واحدی و ۳۸ واحدی در دست اجرا است که به ترتیب ۵۷ درصد و ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.  

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر پروژه ۱۸۴ واحدی تیران که به صورت بنیاد ساخت در حال انجام است، زمین برای ۴۰۰ واحد مسکونی گروه ساخت تحویل بنیاد مسکن شد و بر همین اساس تاکنون قرعه کشی برای حدود ۱۳۰ نفر از متقاضیان انجام و برای ۲۷۰ واحد دیگر نیز پس از پالایش متقاضیان قرعه کشی انجام خواهد شد.  

کاشفی بیان کرد: جهت رفاه حال شهروندان تیرانی مطابق با مصوبات شورای مسکن شهرستان مقرر شد اخذ پروانه ساختمانی و اماده سازی این پلاک‌ها تا زیر بتن مگر توسط بنیاد مسکن انجام و به این ترتیب پس از قرعه کشی، متقاضیان می‌توانند بدون مراجعه به ارگان‌های دولتی و در کوتاه‌ترین زمان اقدام به ساخت کنند.  

وی عنوان کرد: جهت تامین زمین برای متقاضیان باقی مانده ۵۴ هکتار از اراضی دولتی در ۲ نقطه شهر شامل اراضی مابین شهرک بوستان و باهنر به مساحت ۱۷ هکتار و اراضی شمال بلوار امام رضا(ع) به مساحت حدود ۳۷ هکتار، به محدوده شهر الحاق شده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون ادامه داد: پس از برگزاری جلسات متعدد با شورای اسلامی شهر و شهرداری، تفاهمنامه‌ای فی‌مابین شهرداری و راه و شهرسازی با موضوع تهیه طرح و اماده سازی اراضی الحاقی تنظیم شد.  

وی گفت: در راستای تفاهمنامه فوق، انتخاب مشاور جهت تهیه طرح تفکیکی این ۲ سایت، توسط شهرداری انجام و مشاور منتخب در مرحله انعقاد قرارداد با شهرداری است.   

کاشفی ابراز امیدواری کرد که با کمک شهرداری، تهیه طرح تفکیکی این سایت‌ها تا اسفند ماه سال جاری توسط مشاور به اتمام و به کمیسیون ماده ۵ ارجاع شود.  

وی اظهار کرد: پس از تصویب طرح تفکیکی، شروع عملیات اماده سازی و واگذاری زمین به حدود ۲ هزار نفر از شهروندان تیرانی در سال ۱۴۰۳ عملیاتی می‌شود.