شناسهٔ خبر: 151697 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۰ کیلومتر بزرگراه در محور زاهدان- نصرت آباد زیر بار ترافیک رفت؛

برقراری نخستین ارتباط بزرگراهی میان دو شهر سیستان و بلوچستان

سیستان ۱۰ کیلومتر بزرگراه در محور زاهدان- نصرت آباد با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، مدیر کل راه و شهرسازی و جمعی از مردم منطقه زیر بار ترافیک رفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت  راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی استان در مراسم بهره برداری از ۱۰ کیلومتر بزرگراه در محور زاهدان- نصرت آباد با بیان اینکه گام اول در مسیر توسعه، تکمیل زیرساخت‌ها به ویژه بزرگراه است، افزود: این پروژه با اعتبار ارزش روز ۳۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ملی اجرا شده است. 

اکبری ادامه داد: قطعا اتصال نخستین دو شهر سیستان و بلوچستان به صورت بزرگراه ضمن ایجاد امید آفرینی در جامعه نشان خواهد داد که دولت سیزدهم به تعهدی که به مردم شریف سیستان و بلوچستان برای توسعه زیر ساخت‌ها داده بعد از یک وقفه تاریخی پایبند است و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد. 

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان یکی از برنامه‌های مهم دولت در توسعه اقتصادی سیستان و بلوچستان را توجه به وضعیت راه‌ها و توسعه شبکه حمل و نقل جاده‌ای اعلام و اظهار داشت: این طرح بزرگراهی استان جزو بخشی از پروژه میرجاوه- زاهدان- بم است که با تلاش این اداره کل در چهار سال اخیر بیش از ۶۰ کیلومتر باند دوم در آن به بهره برداری رسیده است. 

اکبری ادامه داد: تاکنون برای احداث بزرگراه در این مسیر مهم ارتباطی سیستان و بلوچستان ۵۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و برای بهره مندی کامل این مسیر از باند دوم نیز افزون بر ۵۵هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است. 

وی با تاکید بر توسعه عدالتی در حوزه راه‌های استان افزود: تلاش کرده‌ایم در همه محورها حداقل یک پروژه باند دوم اجرا و تکمیل هر چه سریعتر شبکه بزرگراهی استان کمک شود. 

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: اولویت اجرای پروژه‌ها میزان تردد و تصادفات در مسیرهاست در عین حال توسعه متوازن راه‌های استان مد نظر قرار دارد و همه تلاش ما این است در دولت سیزدهم کارنامه موفقی در حوزه راه و مسکن به یادگار بگذاریم.