شناسهٔ خبر: 151711 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آخرین وضعیت بزرگراه جهرم - لار - بندرعباس بررسی شد

بازدید مهندس کدخدازاده عضو هیئت مدیره و معاون ساخت و توسعه راههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در بازدید از پروژه های راهسازی در محور لار - بندرعباس و لار- جهرم در جریان آخرین وضعیت اجرایی در این محور ها قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لارستـان)، محمد رضا کدخدازاده عضو هیئت مدیره و معاون ساخت و توسعه راههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی اکبر محمدی مدیرکل ساخت و توسعه راه های منطقه جنوب به اتفاق حسن شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستـان در بازدید از پروژه های راهسازی در محور لار - بندرعباس و لار- جهرم در جریان آخرین وضعیت اجرایی در این محور ها قرار گرفت.

شبانی با بیان اینکه ابتدای سال ١٤٠١ کلنگ محور لار - بندرعباس به طول ٣٠ کیلومتر حدفاصل کیلومتر ١٩ الی ٤٩ از چهار برکه تا هرمود عباسی به زمین زده شد، گفت: در فاز اول با توجه به اهداف مشخص شده در جهت نتیجه بخشی به فرایند اجرایی در قطعات، هم اکنون ١٠ کیلومتر آن برای تکمیل تا پایان سال در اولویت بهره برداری قرار گرفته است.

وی افزود: در این قطعه مراحل راه اندازی سنگ شکن به اتمام رسیده و بچینگ برای تولید بتن و کارخانه آسفالت نیز در محدوده کارگاهی این شرکت نصب شده که با این ظرفیت مراحل پل سازی و روسازی به شکل بهتری دنبال خواهد شد.

همچین مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از معاون ساخت و توسعه راههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در خواست کرد تا مجوز برگزاری مناقصه برای کمربندی لطیفی که طول آن ١٢ کیلومتر است به این اداره کل داده شود تا با توجه به اهمیت محور و بالا بودن ترافیک در آن، این قطعه نیز مانند دیگر بخش‌ها و قطعات در محور جهرم - لار - بندرعباس پیمان سپاری شود که این مهم نیز مورد قبول واقع و بنا شد موافقت نامه آن جهت برگزاری و مجوز مناقصه به اداره کل راه و شهرسازی لارستان داده شود.

شبانی تصریح کرد: پیش از این با همت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور مجوز پیمان سپاری برای ٣٠ کیلومتر پایانی در محور لار - بندرعباس که در حوزه سرزمینی این اداره کل قرار داشت، داده شد و هم اکنون مناقصه جهت انتخاب پیمانکار در قطعه ٣ آن در حال انجام است.

در ادامه این سفر از قطعه‌های در حال ساخت محور لار - جهرم به صورت میدانی جهت بررسی اقدامات صورت گرفته و مشکلات موجود با حضور در محل قطعات این محور بازدید شد.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در خصوص پیشرفت فیزیکی در این مسیر خاطر نشان کرد : ١٧ کیلومتر از محور لار - جهرم به شرایط بهره برداری رسیده و پس از تکمیل مراحل ایمن سازی و نصب علائم و تجهیزات تا پایان سال نیز شاهد آن خواهیم بود که ترافیک در آن جریان یابد و عملا ٥٠ کیلومتر از سمت لار به جهرم تکمیل شود.

همچنین مدیرکل راه و شهرسازی لارستان به همراه کدخدا زاده ضمن بازدید از قطعه اول، دوم و تونل وحدت در نشستی که با حضور رضایی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در محور لار - جهرم برگزار شد، حضور یافت تا با تشریک مساعی، همزمان با عملیات اجرایی در حوزه اداره کل راه و شهرسازی لارستان، زمانبندی روند اجرایی برای بهره برداری از قطعاتی که دارای پیشرفت فیزیکی بالایی در حوزه شهرستان جهرم است تا پایان سال در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی فارس قرار گیرد.

همچنین در پایان این سفر، کدخدازاده با توجه به اهمیت این محور قول مساعد جهت تزریق اعتبارات و تخصیص قیر کامل مورد نیاز به این مسیر مواصلاتی و مهم را داد.