شناسهٔ خبر: 151714 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان مطرح کرد:

اتصال دو شهرستان لامرد و بستک از طریق ساخت محور زین الدین به کمشک

اتصال دو شهرستان لامرد و بستك از طريق ساخت محور زين الدين به كمشك جاده زین الدین - کمشک به طول ۱۲ کیلومتر یکی از محورهای استراتژیک جهت اتصال استانهای فارس و هرمزگان از طریق شهرستان های لامرد و بستک است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لارستان)، با حضور حسن شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان، احمد جباری نماینده مردم شریف شهرستان‌های پارسیان، بستک و بندر لنگه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان محلی، بازدید میدانی برای توسعه و احداث جاده زین الدین - کمشک صورت گرفت. 

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در خصوص این محور اظهار کرد: جاده زین الدین - کمشک یکی از محورهای استراتژیک جهت اتصال استانهای فارس و هرمزگان از طریق شهرستان‌های لامرد و بستک است. طول محور ۱۲ کیلومتر است که حدود ۸ کیلومتر در حوزه شهرستان لامرد و حدود ۴ کیلومتر در حوزه شهرستان بستک قرار دارد. 

وی با اشاره به اینکه این مسیر ارتباطی باعث خواهد شد دسترسی شهرستان لامرد به اسکله شهید رجایی نیز ۵۰ کیلومتر کاهش یابد، تصریح کرد: در گام نخست برای احداث این محور استرتژیک عملیات اجرایی در چند مسیر منتهی به این محور تاکنون به سر انجام رسیده است. 

شبانی افزود: محور بریو - اشکنان به طول ۱۲ کیلومتر تمام شده و جاده اشکنان به اهل به طول ۳ کیلومتر با مشارکت شهرداری‌های اشکنان و اهل با اداره کل راه و شهرسازی لارستان در حال انجام است و در ادامه جاده اهل - زین الدین قطعه یک آن به طول ۱۲ کیلومتر در حال اجراست که در آن جاده موجود با عرض ۵ متر به عرض ۹/۶ متر افزایش می‌یابد و این مسیر اصلاح و ایمن خواهد شد و قطعه دوم آن به طول ۱۰ کیلومتر مقدمات انجام مناقصه آن صورت گرفته است. 

وی با بیان اینکه با توجه به روابط اقتصادی مردم غرب حوزه شهرستان بستک با شهرستان لامرد، این جاده از این نظر برای مردم منطقه دارای اهمیت است، گفت: تاکنون با فعالیت‌های انجام شده در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستان زمینه‌ی اتصال این محور به روستای زین الدین که آخرین روستا در حوزه شهرستان لامرد است تا این مرحله به ثمر نشسته است. 

شبانی خاطر نشان کرد: در محور زین الدین - کمشک که طول آن ۱۲ کیلومتر هست و ۸ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستان قرار گرفته، تاکنون حجم زیادی از خاکبرداری و مقداری از ابنیه فنی و خاکبرداری مسیر انجام شده و در این سفر ضمن بررسی حجم عملیات انجام شده و مقدار عملیات باقیمانده، تصمیمات لازم جهت طراحی، برآورد حجم عملیات و میزان تخصیص اعتبار جهت اتمام مسیر و بهره برداری از آن در آینده نه چندان دور گرفته شد.