شناسهٔ خبر: 151750 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خط کشی ۵۰۰ کیلومتر از محورهای شریانی شهرستان مه ولات با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال

اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مه ولات رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مه ولات از اجرای خط کشی ۵۰۰ کیلومتر محورهای شریانی شهرستان با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، محمود کبیر رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مه ولات اظهار کرد: با توجه به نقش خطوط ترافیکی در ارتقا ضریب ایمنی راه‌ها، و کاهش تصادفات جاده‌ای، درطول سال جاری ۵۰۰ کیلومتر از جاده‌های اصلی شهرستان خط‌کشی شده است. 

وی افزود: اولویت اصلی در احیا و اجرای خطوط ترافیک جاده‌ای محورهای شریانی و اصلی است که به صورت خط سرد اجرا می‌شود که با توجه به رصد راه‌های شهرستان، محورهای شریانی که خطوط ترافیکی آن‌ها امحا و باعث کاهش دید شده بود نسبت به اجرای خط کشی آن‌ها با اعتباری به میزان ۱۰ میلیارد ریال  اقدام شد. 

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مه ولات ادامه داد: یکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث ترافیکی و تسهیل سفرهای برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیام‌های اطلاعاتی- هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارندکه به همین دلیل  قبل از  شروع بارندگی‌ها در سطح راههای شهرستان صورت گرفت.  

کبیر در پایان ضمن تاکید جدی بر رعایت مقررات و اصول نگهداری خطوط ترافیکی گفت: بی‌تردید مهمترین عامل بازتاب مناسب خطوط، عدم عبور خودرو، بویژه درساعات اولیه اجرا است که این مهم جز با تعامل و توجه رانندگان امکان‌پذیر نیست.