شناسهٔ خبر: 151760 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان شرقی مطرح کرد:

ساماندهی اصولی حاشیه نشینی، موضوع اصلی در باز آفرینی شهری

1 معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان شرقی گفت: در حوزه باز آفرینی شهری خدماتی در گذشته انجام شده بود اما اکنون باید موضوع مهم و اصلی ما ساماندهی اصولی حاشیه نشینی باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جعفر حسن زاده به آخرین وضعیت مسکن در استان پرداخت و گفت: معاونت مسکن سه اداره دارد که یکی از آن‌ها اداره نظام مهندسی، اداره برنامه ریزی مسکن و اداره نظارت بر طرح‌ها و باز آفرینی شهری است. 

وی با اشاره به اهداف مسکن و ساختمان اداره کل راه وشهرسازی گفت: تمام سعی ما این است که بتوانیم کار تیمی را به جای کار فردی رواج دهیم، در این مجموعه قبل و بعد از زمان اداری همکاران در تلاش هستند تا بتوانند گره‌ای را باز کنند و در دو ماه اخیر با تلاش همکاران توانستیم قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده را جز برنامه تیمی قرار دهیم و به توفیقاتی دست یافتیم. 

حسن زاده ادامه داد: ۷ هزار و ۲۱۰ مورد از زمان سامانه‌ای شدن سیستم، پروانه نظام مهندسی ثبت شده داریم که همه آن‌ها از طریق سیستم به ثبت رسیده است.  

وی افزود: در حوزه باز آفرینی شهری خدماتی در گذشته انجام شده بود اما اکنون باید موضوع مهم و اصلی ما ساماندهی اصولی حاشیه نشینی با یک برنامه مدوّن و به دور از شعارگرایی باشد. 

حسن زاده به املاک مسکن و ساختمان اداره کل راه وشهرسازی استان در میدان شهید بهشتی پرداخت و گفت: چندین سال است که مغازه‌های دور میدان شهید بهشتی (منصور سابق) خالی بوده و یکی از اقدامات ما مزایده این مغازه‌ها بود که هم اکنون اقدام کرده‌ایم و توانستیم مجوز اجاره دهی این املاک را بگیریم.