شناسهٔ خبر: 151797 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نحوه اولویت بندی متقاضیان نهضت ملی مسکن اعلام شد

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: مطابق دستورالعمل آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، اولویت بندی تخصیص پروژه و انتخاب واحد مسکونی منوط به امتیاز بندی متقاضیان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: تا کنون ۱۰۹ هزار و ۶۷۸ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت نام کرده اند. 

وی با بیان اینکه تعهد سه‌ساله استان گلستان در حوزه مسکن شهری ۴۶ هزار و ۴۲۸ واحد است، گفت: از مجموع متقاضیان حائز شرایط، پنج هزار و ۵۵۷ متقاضی نسبت به واریز وجه اولیه اقدام کرده اند. 

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: مطابق دستورالعمل آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، اولویت‌بندی تخصیص پروژه و انتخاب واحد مسکونی منوط به امتیازبندی متقاضیان است. 

ملک اظهار کرد: بر این اساس، در پالایش تمامی متقاضیان (اعم از مجرد و متاهل) تخصیص پروژه در هر استان یا شهر، اولویت واگذاری با متقاضیان متاهل و سرپرست خانواده است. 

وی افزود: همچنین در بین متقاضیان متاهل و سرپرست خانواده نیز، اولویت با خانواده‌هایی است که بعد خانوار بیشتری دارند. 

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ادامه گفت: چنانچه در بین این خانواده‌ها بعد جمعیتی یکسان باشد، اولویت با خانواده‌هایی است که زودتر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند. 

ملک اولویت انتخاب واحد مسکونی را با متقاضیانی عنوان کرد که آورده خود را زودتر پرداخت و تکمیل کنند و گفت: در هر پروژه اولویت انتخاب واحد با متقاضیانی است که دارای بیشترین امتیاز باشند و حداقل ۸۰ درصد آورده خود را تکمیل کرده باشند.