شناسهٔ خبر: 151834 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد؛

هماهنگی راهداری و پلیس راه خراسان شمالی برای اجرای طرح زمستانی

طرح زمستانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی در نشست هماهنگی آمادگی طرح زمستانی و تحلیل مسائل ایمنی حوزه استحفاظی استان از هماهنگی این اداره کل با پلیس راه برای اجرای طرح زمستانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: با توجه به حساسیت بسیار زیاد ناوگان حمل و نقل مسافری، گشت‌های مشترک این اداره کل و پلیس راه برای کنترل دقیق نواقص احتمالی ناوگان مسافری و برطرف شدن آن‌ها ضروری است. 

وی بر خط کشی محورهای اصلی تا قبل از شروع فصل زمستان تاکید کرد و افزود: تعامل و هم اندیشی راهداری و پلیس راه به منظور تسهیل تردد کاربران جاده‌ای و سفری ایمن و کاهش سوانح رانندگی انجام می‌شود و باید با ارائه راهکارها از بروز حوادث جاده‌ای جلوگیری کنیم. 

مشتری، سرقت تابلو علائم و گاردریل‌ها را از جمله مشکلات این اداره کل دانست و تاکید کرد: در محورهایی که تردد بالا و سرقت تابلو علائم زیاد است، خط کشی در اولویت قرار گیرد همچنین دوربرگردان‌های غیرمجاز در طول جاده‌ها باید شناسایی و مسدود شود. 

رئیس پلیس راه خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: مجموعه پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از نقاط پرحادثه و دارای نقص بازدید و برطرف کردن این نقاط را اولویت‌بندی کنند تا محورهای مواصلاتی استان آماده اجرای طرح زمستانی شود. 

سرهنگ اسپیدکار افزود: با توجه به در پیش بودن زمستان باید آمادگی کامل را برای اسکان اضطراری در راه ماندگان داشته باشیم همچنین مکان‌هایی به منظور دپوی شن و نمک به خصوص در گردنه‌ها جانمایی شود. 

وی با اشاره به آغاز طرح زمستانی از ۲۰ آذر ماه، از روسای پلیس راه‌ها و ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌ها خواست تا از پایانه‌های مسافری بازدید کنند و نقص ناوگان مسافربری را بررسی کنند. 

وی با بیان این که امسال وضعیت تصادفات جاده‌ای در استان نا به سامان است، اظهار امیدواری کرد: با تعاملات این دو مجموعه، آمار تصادفات و جانباختگان جاده‌ای خراسان شمالی کاهش یابد و شاهد سفر امن کاربران جاده‌ای باشیم. 

در این جلسه، معاونان و روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و فرماندهان پلیس راه‌های شهرستان‌ها نیز حضور داشتند و مشکلات، نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.