شناسهٔ خبر: 151844 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای، اولویت دولت سیزدهم

معاون وزیر2 معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد از اولویت‌های دولت سیزدهم است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کهگیلویهد وبویراحمد)، محمد علی زهره‌ای معاون وزیر راه و شهرسازی در دیدار عصر یکشنبه با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج گفت: راهسازی در کهگیلویه و بویراحمد به علت کوهستانی بودن گران‌تر از سایر نقاط کشور است.

معاون توسعه منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در این دیدار با بیان اینکه ۱۴ هزار واحد مسکن ملی در استان در حال ساخت است، گفت: هدف از این سفر بازدید از روند ساخت این طرح است تا نقاط ضعف آن را به قوت تبدیل کنیم.

زهره‌ای در رابطه با طرح جوانی جمعیت در استان به واگذاری ۵۴۰ واحد اشاره کرد و گفت: در برنامه داریم تا ۳ هزار ۶۰۰ واحد را در استان واگذار کنیم.

وی تاکید کرد: مطالبات مردم کهگیلویه و بویراحمد در وزارتخانه پیگیری خواهد شد. 

ضرورت افزایش پروازهای فرودگاه یاسوج

طی این نشست نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اگرچه پروازهای فرودگاه یاسوج با مصوبه سفر دور دوم رییس جمهور از ۲مورد به ۴ پرواز هفتگی افزایش یافت اما انجام روزانه ۲پرواز به تهران در این فرودگاه ضرورت دارد.

وی گفت: در برخی مواقع نبود پرواز مانع سرمایه گذاری در استان است چرا که بعضی مواقع سفر انجام می‌شود، اما امکان برگشت آن مقدور نیست و مسافر باید به اصفهان و یا شیراز برود.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۸۰ جاذبه طبیعی، ۸۷۰ هزار هکتار جنگل، هوای پاک و طبیعت چهار فصل ظرفیت‌های بسیار خوبی برای گردشگری دارد تاکید کرد: در صورت افزایش زیرساخت‌های سفرهای هوایی و ریلی ضمن کمک به جذب سرمایه گذاران زمینه رونق صنعت گردشگری و ایجاد هزاران شغل فراهم می‌شود. 

نماینده ولی فقیه در استان همچنین از روند اجرای طرح ملی مسکن در استان گلایه کرد و خطاب به معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: مردم از ما سوال می‌کنند کلنگی که در سفر دوم رییس جمهور به زمین زده شد، چرا هنوز ثمرات و نتایج آن به صورت ملموس مشاهده نشده است. 

آیت الله حسینی با بیان اینکه منابع طبیعی باید در خدمت مردم باشند، گفت: مگر نمی‌شود در قسمتی که منابع طبیعی است برای مردم مسکن ساخته شود و در جای دیگری هم درخت به اندازی کافی کاشت تا آن مسئله قطع درخت برطرف شود. 

وی با اشاره به اینکه سرمایه سنگینی برای ساخت جاده ۱۳۶کیلومتری پاتاوه به دهدشت هزینه شده بر رفع نواقص این طرح تاکید کرد.

حسینی عنوان کرد: وجود برخی نواقص شیرینی این خدمت ماندگار را در کام مردم تلخ می‌کند.