شناسهٔ خبر: 151847 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۱۱ درصدی جابه‌جایی مسافران با ناوگان حمل‌ونقل عمومی لرستان

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: در هشت ماهه سال جاری بیش از یک میلیون ۴۵۳ هزار و ۱۳۹ مسافر با ناوگان حمل‌ ونقل عمومی استان جابه‌جا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان‌ماه، تعداد یک میلیون و ۴۵۳ هزار و ۱۳۹ مسافر با حمل و نقل برون شهری استان جابه‌جا شده‌اند که نسبت به‌مدت مشابه سال قبل با یک میلیون ۳۱۱ هزار و ۴۷۷ مسافر معادل ۱۱ درصد افزایش مشاهده می‌شود.

وی ادامه‌داد: این تعداد مسافر با ۱۷۴ هزار و ۴۸۸ سفر انجام‌شده که نسبت به‌مدت مشابه سال قبل با ۱۷۲ هزار و ۹۲۳ مسافر یک درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان تصریح‌کرد: در این مدت ۶۸۶ هزار و ۷۴۲ مسافر توسط ناوگان اتوبوسی جابه جا شدند که نسبت به‌ مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش داشته، ۳۶۶ هزار و ۹۰ مسافر از طریق مینی بوس با ۵۹ درصد افزایش و ۴۰۰ هزار و ۳۰۷ مسافر از طریق سواری جابه‌جا شده‌است که نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته‌است.

شیروانی به تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی و رانندگان استان در حوزه مسافر اشاره کرد و افزود: ۱۶۳ دستگاه اتوبوس، ۵۷۳ دستگاه مینی‌بوس، ۷۶۲ دستگاه سواری و ۲ هزار و ۲۶۲ راننده وظیفه خدمات‌رسانی و جابه‌جایی مسافر را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه در این مدت ۲۹۵ مورد رسیدگی به شکایت‌های حوزه میافر انجام‌شده است، افزود: مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود از پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.