شناسهٔ خبر: 151868 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۶۶ پروژه بازآفرینی شهری در استان کردستان تعریف شده است

بازآفرینی شهری سرپرست معاونت مسکن وبازآفرینی شهری راه وشهرسازی کردستان از تعریف ۶۶ پروژه بازآفرینی شهری در سطح شهرهای استان با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان)، امیرحسین جمشیدی سرپرست معاونت مسکن وبازآفرینی شهری راه وشهرسازی کردستان گفت: ۶۶ پروژه بازآفرینی شهری در سطح شهرهای استان با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰میلیارد ریال تعریف شده است.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی در برنامه های بازآفرینی شهری ارتقای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که وزارت راه و شهرسازی و به تبع آن این اداره کل نیز در همین راستا با برنامه ای مدون و کارشناسی شده اقدامات متنوعی را در سطح شهرستانهای استان به انجام رسانده و یا در حال انجام دارد.

جمشیدی ادامه داد:  این اداره کل با تعریف ۶۶ پروژه در محلات کم برخوردار و ناکارآمد شهری گام‌های مناسبی برای ارتقای سطح برخورداری این محلات از خدمات مورد نیاز یک زندگی مناسب شهری برداشته است.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از پروژه ها از جمله مدارس ۶ و ۹ کلاسه در سنندج و مریوان، معابرسنگ فرش شده در سنندج ومریوان، پیاده راه سنندج وبیجار و آسفالت معابر و... در سنوات گذشته و طی امسال به بهره برداری رسیده از صرف ۱۵۰۰میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه‌های بازافرینی شهری در استان کردستان خبر داد.