شناسهٔ خبر: 151910 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان:

آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته طراحی معماری برگزار می‌شود

حامد مانی فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته طراحی معماری در ۳۱ استان کشور و ۸۰ حوزه امتحانی به طور هم‌زمان خبر داد.

حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته طراحی معماری برای روز جمعه ۱۷ آذرماه خبر داد.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان گفت: آزمون ترسیمی معماری طراحی روز جمعه ۱۷ آذرماه از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۵ به شکل هم‌زمان در ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود.

مانی‌فر با بیان اینکه این دوره از آزمون‌ها در ۸۰ حوزه امتحانی تدارک دیده شده است، افزود: در آزمون طراحی معماری در مجموع ۱۵۲ هزار و ۲۰۹ نفر شرکت کرده‌اند که ۶ هزار و ۸۵۵ نفر از آنها مرد و ۸ هزار و ۳۷۴ نفر از این افراد را بانوان تشکیل می‌دهند.

به گفته وی، آزمون طراحی معماری در سال جاری دومین بار است که برگزار می‌شود و نخستین دوره آن در اردیبهشت‌ماه برگزار شد. همچنین در این دوره از آزمون‌ها یک دفترچه در نظر گرفته شده است و متقاضیان این رشته به مدت ۷ ساعت به سوالات آزمون طراحی معماری پاسخ خواهند داد.