شناسهٔ خبر: 151917 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان خبر داد؛

اجرای طرح ارتقا ایمنی تردد موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان

موتور سواران رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان گفت: در سال جاری طرح افزایش ایمنی تردد موتورسواران و عابران پیاده در ۵۰ روستای گیلان اجرایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید حسین رضایی،  رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان، ارائه آموزش‌های ترافیکی به کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ها را از جمله برنامه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان دانست و اظهار داشت: در سال جاری طرح افزایش ایمنی تردد موتورسواران و عابران پیاده در ۵۰ روستای گیلان اجرایی می‌شود.

وی کاهش مخاطرات حین تردد و جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار ترافیکی را از اهداف این طرح خواند و عنوان کرد:‌ سالانه تعداد بسیار زیادی از عابران پیاده و موتورسیکلت سواران به علت عدم آگاهی به قوانین ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند.

این مقام مسئول، کاهش آمار تلفات و مصدومان ناشی از وقوع سوانح جاده‌ای را محور سخنان خود قرار داد و تصریح کرد: بر اساس نتایج مثبت گذشته،‌ مرحله‌ جدید از طرح آموزش موتورسواران و عابران پیاده با توجه به اهداف یاد شده در سطح چندین روستای استان گیلان اجرایی می‌شود.

وی به برخی از اقداماتی که در قالب طرح افزایش ایمنی تردد موتورسواران و عابران پیاده انجام می‌شود اشاره کرد و افزود: در این طرح، آموزش‌ مفاهیم ساده و نحوه‌ صحیح تردد ایمن با استفاده از زبان هنری و همچنین با اهدای تجهیزات ایمنی نظیر کلاه‌های ایمنی و نوارهای شبرنگ به موتورسواران انجام می‌شود.

رییس اداره ایمنی و ترافیک استان گیلان با بیان اینکه اجرای طرح‌های آموزشی کمک شایانی به اصلاح فرهنگ ترافیکی مردم و کاربران جاده‌ها می‌کند ابراز داشت:‌ آشنایی عابران پیاده با نحوه تردد ایمن در جاده‌ها و رعایت نکات ایمنی توسط موتورسواران از جمله اهداف اجرای طرح ارتقاء ایمنی تردد است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح افزایش ایمنی تردد عابران پیاده و موتورسیکلت سواران از سال ۹۰ در استان گیلان آغاز شده است، اظهار داشت‌: کاهش آمار تصادفات جاده‌ای از جمله اهداف محقق شده اجرای طرح ارتقاء ایمنی تردد در سطح روستاهای استان بوده و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان همواره در برگزاری این دوره‌ها پیشتاز بوده است.