شناسهٔ خبر: 151918 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست هماهنگی طرح راهداری زمستانی استان گیلان مطرح شد:

استقرار ۵۴۲ راهدار برای رفع مشکلات راههای گیلان طی زمستان امسال

راهداری زمستانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از استقرار ۵۴ اکیپ و ۵۴۲ راهدار آماده اجرای طرح زمستانی در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گیلان),به منظور تعامل و برنامه ریزی برای اجرای بهینه عملیات راهداری زمستانی، جلسه‌ی هماهنگی به ریاست نیک فهم، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان و سرهنگ امیدی، نماینده‌ی پلیس راه استان، با حضور معاونین حمل و نقل، توسعه‌ی مدیریت و منابع و روسای ادارات ستادی حراست، نگهداری راه‌ها، ابنیه‌ی فنی، ایمنی راه و حریم، امور مالی، برنامه و بودجه، ایمنی و ترافیک، مدیریت راه‌ها، ساخت و توسعه‌ی راه‌های روستایی و روسای ادارات شهرستان‌ها برگزار شد.

غلامعلی نیک‌فهم، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره با به این که  ۵۴ اکیپ  در محورهای مواصلاتی استان مستقر هستند، عنوان نمود: ۵۴۲ نفر (شامل۴۶۷ نفر راهدار و ۷۵ نفر در بخش تدارکات و پشتیبانی) آماده اجرای طرح زمستانی می باشند.
این مقام مسئول افزود: برنامه‌ریزی لازم برای راهداری زمستانی در طول راه های حوزه استحفاظی گیلان صورت پذیرفته و ۸۰ دستگاه ماشین آلات سبک و ۱۳۷ دستگاه ماشین‌آلات نیمه‌سنگین و ۱۳۹ دستگاه سنگین در ۵۴  پایگاه راهدارخانه استان مستقر و تجهیز شده و همچنین در این راستا ۱۰ هزار و ۶۰۰ تن ماسه و نمک نیز تامین گردیده است.
نیک‌فهم در ادامه، همکاری و هماهنگی متقابل ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان‌ها در راهداری زمستانی، به ویژه اجرای راهداری زمستانی بدون مرز را محور سخنان خود قرار داده و تاکید نمود:  این تعامل دو سویه میان ادارات راهداری شهرستان‌ها در زمینه هایی نظیر بازگشایی مسیرها و نحوه بکارگیری و بهره مندی از خودروهای عملیاتی و سنگین در مواقع بروز بحران به ویژه در زمان بارش برف را از موارد ضروری و مهم است.