شناسهٔ خبر: 151934 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

واگذاری ۳۶۰۰ قطعه زمین به مشمولان قانون جوانی جمعیت استان کهگیلویه وبویراحمد در اولویت است

کهگیلویه وبویراحمد معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: واگذاری۳۶۰۰ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت در استان کهگیلویه وبویراحمد به متقاضیان واجد شرایط یکی از مهمترین برنامه‌های این وزارتخانه در این استان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان کهگیلویه وبویراحمد، محمدعلی زهره‌ای معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد و امام جمعه یاسوج با بیان اینکه بحث جمعیت، ترکیب و ساختار آن یکی از مولفه‌های مهم برای هر کشوری محسوب می‌شود چرا که در ابعاد مختلف تاثیرگذار است، افزود: تاکنون با اقدامات اداره کل راه و شهرسازی این استان ۵۴۰ قطعه زمین به واجد شرایط این طرح واگذار شده است و همچنان این فرایند تا واگذاری این اراضی به ۳ هزار و ۶۰ متقاضی دیگر مورد هدف طرح ادامه دارد. 

وی با بیان اینکه تاثیر مسکن بر رشد و توسعه اقتصادی کشور غیرقابل انکار است، گفت: صنعت تولید مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن افزون بر تاثیرات ژرف اجتماعی و فرهنگی به لحاظ اقتصادی نیز دارای اهمیت ویژه‌ای است چراکه مانند موتور رشد و توسعه اقتصاد کشور عمل می‌کند. 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان کهگیلویه وبویراحمد در حال ساخت است، گفت: هدف از این سفر بازدید از روند ساخت این طرح است تا نقاط ضعف آن را به قوت تبدیل کنیم. 

آیت اله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد بر افزایش پروازها در فرودگاه یاسوج، تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، تکمیل هر چه سریعتر راه آهن یاسوج - اقلید تاکید کرد.