شناسهٔ خبر: 151950 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر راه و شهرسازی شهرستان ری خبر داد؛

برگزاری شورای مسکن شهرستان ری 

آرش صفری مدیر راه و شهرسازی شهرستان ری از برگزاری شورای مسکن شهرستان ری با هدف ساماندهی و کنترل بازار املاک و مستغلات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ آرش صفری مدیر راه و شهرسازی شهرستان ری گفت:  ششمین نشست شورای مسکن شهرستان ری با هدف ساماندهی و کنترل بازار املاک و مستغلات به ریاست مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و با حضور اعضا در محل سالن جلسات شهدای مدافع حرم ساختمان فرمانداری ری برگزار شد. 

صفری گفت: در این نشست که با حضور بشارت معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، بخشداران، شهرداران و رؤسای ادارات و دستگاه‌های متولی موضوع مسکن برگزار شد، فرماندار شهرستان ری با اشاره به اهمیت موضوع تأمین مسکن بویژه برای قشر کم درآمد جامعه عنوان کرد: امروز هزینه‌های مربوط به تأمین مسکن و پرداخت اجاره بها سهم بزرگی از درآمد یک خانوار را به خود اختصاص داده است و تأمین مسکن مناسب به یکی از دغدغه‌های جامعه به ویژه اقشار کم درآمد و دهک‌های پایین اقتصادی تبدیل شده است. 

وی افزود: یکی از مأموریت‌ها و اهداف اصلی دولت سیزدهم در تأمین مسکن مناسب برای تمامی اقشار جامعه ساماندهی وضعیت مسکن و اجرای طرح‌های حمایتی ویژه جهت ساخت واحدهای مسکن ارزان قیمت است. 

مدیر راه و شهرسازی شهرستان ری تصریح کرد: با اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن از سوی دولت شاهد افزایش چشمگیر تولید مسکن در سراسر کشور هستیم و در سطح شهرستان ری نیز اقداماتی جهت شناسایی و معرفی زمین‌های واجد شرایط برای اجرای این طرح با موضوعیت مالکان بخش خصوصی انجام شده و درحال پیگیری است. 

صفری در پایان گفت: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به دلیل‌ عدم معرفی زمین مناسب و معطل ماندن شهروندان ساکن در شهرستان ری جهت ثبت نام که بعضا مجبور به انتخاب شهرهای همجوار هستند، موضوع شناسایی و تامین اراضی مناسب برای اجرای این طرح در دستور کار مجموعه شورای مسکن و دستگاه‌های متولی از جمله اداره راه و شهرسازی که پیشران این طرح هستند قرار گرفته است.