شناسهٔ خبر: 152047 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیگیری کاهش هزینه‌های بیمه تامین اجتماعی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در لایحه برنامه هفتم توسعه

شاهین فر معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه زنجان اولین استان بود که کاهش سهم بیمه تامین اجتماعی پروژه‌های نهضت ملی مسکن را مطرح کرد، گفت: به منظور کاهش سایر هزینه‌های بیمه تامین اجتماعی (مواد ۳۸و۴۱ قانون تامین اجتماعی ) مراحل انجام کار در لایحه برنامه هفتم توسعه در حال پیگیری است.

سعید شاهین فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)،گفت: جمعی از نمایندگان متقاضیان پروژه های نهضت ملی مسکن استان زنجان نسبت به رفع مشکل افزایش قیمت پروژه ناشی از اعمال سهم بیمه تامین اجتماعی در قیمت تمام شده پروژه مذکور در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به استان پیگیر رفع این  موضوع بودند و در این میان اداره کل راه و شهرسازی زنجان،اولین استان بود که نسبت به رفع این مشکل، موضوع را مطرح کرد تا متقاضیان کمترین دغدغه را داشته باشند. 

وی با بیان اینکه در راستای رفع مشکل متقاضیان نهضت ملی مسکن برای کاهش سهم بیمه تامین اجتماعی، وزیر راه و شهرسازی پیگیری های لازم را انجام دادند،تاکید کرد: قانون اصلاحی ماده ۵ بیمه های تامین اجتماعی کارگران ساختمانی،اصلاحی  ۵ اسفند سال گذشته بود در ۲۲ شهریورماه سالجاری در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: خوشبختانه در ۲۹ شهریورماه امسال این قانون اصلاحی به تایید اعضای شورای نگهبان رسید و برای اجرا توسط رئیس جمهور ابلاغ شد.

شاهین فر،با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی نسبت به کاهش سهم بیمه تامین اجتماعی بسیار پیگیر هستند، تاکید کرد: به منظور کاهش سایر هزینه های بیمه تامین اجتماعی (مواد ۳۸و۴۱  قانون تامین اجتماعی ) مراحل انجام کار در لایحه برنامه هفتم توسعه در حال پیگیری است.