شناسهٔ خبر: 152049 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

افتتاح مترو و تحویل ۴ هزار و ۳۸۱ واحد نهضت ملی مسکن در پرند/قرارداد تسهیلات ۳۰۱ هزار و ۲۶۸ واحد نهضت ملی در بانک مسکن منعقد شد

ببینید| افتتاح مسجد ، مرکز درمانی و بوستان در شهر جدید پرند با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح مترو و تحویل ۴ هزار و ۳۸۱ واحد نهضت ملی مسکن در پرند، بررسی مکانیابی سکونتگاه‌های ساحلی در سیستان و بلوچستان، حمایت کامل برنامه هفتم توسعه کشور از بازآفرینی شهری بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

بازدید رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی از سایت ۱۴۵ هکتاری نهضت ملی مسکن پرند

رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی از سایت ۱۴۵ هکتاری نهضت ملی مسکن پرند به ظرفیت احداث ۱۱ هزار واحد مسکونی که عملیات خاکبرداری و آماده سازی آنها تکمیل شده است، بازدید کردند.

فرآیند تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن از دهه فجر امسال آغاز می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با افتتاح متروی پرند مردم منطقه از حمل و نقل ایمن، ارزان و باکیفیت برخودار شدند، گفت: از دهه فجر امسال فرآیند تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

۴ هزار و ۳۸۱ واحد نهضت ملی مسکن در پرند تحویل متقاضیان شد

با حضور رییس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و دیگر مسئولان، ۴ هزار و ۳۸۱ واحد مسکونی در استمرار واحدهای نهضت ملی مسکن به بهره برداری رسید و تحویل متقاضیان شد.

متروی پرند با تلاش مضاعف تکمیل شد

رییس‌جمهور با بیان اینکه برای راه‌اندازی مترو پرند، بهتر و بیشتر از آنچه وعده داده شده بود، اقدامات لازم صورت گرفت، گفت: اقداماتی از این دست در کشور باید زودتر به نتیجه برسد تا مردم بیشتر از نتایج آن بهره‌مند شوند.

متروی تهران-پرند افتتاح شد

متروی تهران-پرند به طول ۱۸ کیلومتر که از شهر آفتاب به سمت فرودگاه امام خمینی(ره) و از آن فرودگاه به شهر جدید پرند ادامه می‌یابد، با حضور رییس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

بررسی مکانیابی سکونتگاه‌های ساحلی در سیستان و بلوچستان

وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر تسریع و ضرورت تعامل تمامی دستگاه‌ها در مکانیابی احداث ۲۷ نقطه ساحلی جنوب، گفت: موضوع مکانیابی و احداث ۲۷ شهر جدید ساحلی در جنوب کشور با هدف برخورداری ۲۷ استان فاقد سواحل و دسترسی به آب‌های آزاد و توسعه استان‌های جنوبی همجوار با دریا در دستور کار قرار گرفته است.

آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته طراحی معماری برگزار شد

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته طراحی معماری در ۳۱ استان کشور و ۸۰ حوزه امتحانی به طور هم‌زمان خبر داد.

حمایت کامل برنامه هفتم توسعه کشور از بازآفرینی شهری

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه راهبرد اصلی در حوزه بازآفرینی شهری، شتاب‌بخشی به نوسازی مسکن است، گفت: براساس آمار به دست آمده، ۱۲۰ هزار بنای ناپایدار در محلات فرسوده استان مازندران شناسایی شده است، که باید این میزان بنای ناپایدار کاهش یابد.

۵۰ بنگاه مشاور املاک بدون مجوز اندیشه در حال اخذ مجوز هستند

مدیرعامل شهر جدید اندیشه با بیان اینکه تعداد واحدهای خالی اندیشه کمتر از ۵۰۰ واحد است که این واحدها شناسایی و به سازمان امور مالیاتی معرفی شدند، از تلاش برای اخذ مجوز ۵۰ بنگاه مشاور املاک بدون مجوز آن شهر خبر داد.

شناسایی ۴ هزار و ۴۴ خانه خالی در شهر جدید مهستان

سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان از شناسایی ۴ هزار و ۴۴ واحد خانه خالی در این شهر جدید خبر داد.

شناسایی ۶ هزار خانه خالی و اخطار به ۱۱۶ بنگاه معاملات غیرمجاز در پردیس

مدیرعامل شهر جدید پردیس با اعلام اخطار به ۱۱۶ بنگاه معاملات املاک غیرمجاز در آن شهر و پلمپ ۵۶ واحد، از شناسایی ۶ هزار خانه خالی در پردیس و عرضه ۵۰۰ واحد از این تعداد خانه‌ها به بازار مسکن خبر داد.

توسعه همکاری شرکت بازآفرینی شهری ایران و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

کیفیت بهسازی آسفالت معابر خاکی در محلات هدف بازآفرینی ارتقا می‌یابد

شرکت بازآفرینی شهری ایران با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به منظور افزایش همکاری دو جانبه در خصوص افزایش کیفیت بهسازی آسفالت معابر خاکی در محلات هدف بازآفرینی به تفاهم رسیدند.

۱۵ هزار واحد مسکونی خالی و ۱۵۰ بنگاه غیرمجاز در پرند شناسایی شد

مدیرعامل شهر جدید پرند با اعلام اینکه در شهر جدید پرند ۱۵ هزار واحد مسکونی خالی و ۱۵۰ بنگاه غیرمجاز شناسایی شده است از کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت واحدهای پرند بعد از راه‌اندازی گشت‌های ساماندهی مشاوران املاک خبر داد.

۲۲ هزار و ۶۷۱ واحد مسکونی روستایی تسهیلات از بانک مسکن دریافت کردند

عضو هیات مدیره بانک مسکن از پرداخت تسهیلات مسکن روستایی به ۲۲ هزار و ۶۷۱ واحد به مبلغ ۳ هزار و ۹۷۳ میلیارد تومان خبر

قرارداد تسهیلات ۳۰۱ هزار و ۲۶۸ واحد نهضت ملی در بانک مسکن منعقد شد

مدیرعامل بانک مسکن از امضای قرارداد تسهیلات نهضت ملی مسکن ۳۰۱ هزار و ۲۶۸ واحد به مبلغ ۱۱۷ هزار و ۴۸۱ میلیاردتومان در بانک مسکن خبر داد.

صدور پروانه ساختمانی بافت فرسوده در ۶ ماهه امسال ۶۲ درصد رشد داشت

در سی و سومین نشست قرارگاه نهضت ملی مسکن ضمن ارایه گزارشی از روند اجرای نهضت ملی مسکن، نوسازی بافت فرسوده، تاسیس شهرها و شهرک‌های جدید، تقویت همکاری سازمان امور مالیاتی و وزارت راه و شهرسازی در موضوع خانه‌های خالی مورد تاکید قرار گرفت.

۶ هزار واحد مسکن شهری تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تکمیل و بهره‌برداری ۶ هزار واحد شهری دیگر تا پایان امسال توسط آن بنیاد خبر داد و گفت: با افتتاح ۶ هزار واحد مسکن شهری، میزان افتتاح‌های واحدهای نهضت ملی مسکن به ۱۶ هزار واحد می‌رسد.

خرید و فروش امتیاز طرح‌های حمایتی مسکن ممنوع است

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر غیر قانونی بودن خرید و فروش امتیاز طرح حمایتی مسکن در هر نوع آن در سراسر کشور تأکید کرد: خرید و فروش‌های متعدد غیر قانونی مسکن های حمایتی دولت از جمله مسکن مهر موجب مشکلات قانونی در دریافت انشعابات می‌شود و در حال حاضر در شهرهای جدید برخی خریداران با این مشکل مواجه شده‌اند در حالی که شبکه آب و برق وجود دارد اما مالک ثبت‌شده، برای دریافت آن مراجعه نمی‌کند.