شناسهٔ خبر: 152111 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اعلام کرد:

۴۰ سایت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی فعال است/ معرفی ۱۹ هزار نفر به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات طرح‌نهضت ملی مسکن

27جلسه شورای مسکن خراسان جنوبی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از فعال بودن ۴۰ سایت طرح نهضت ملی مسکن در استان خراسان جنوبی و معرفی ۱۹ هزار نفر به بانکهای عامل جهت دریافت تسهیلات طرح‌نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان جنوبی) بیست و هفتمین جلسه شورای مسکن خراسان جنوبی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و باحضور مدیر کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی(دبیرشورا) و دیگر اعضا در محل استانداری برگزار شد.

میرمحمد مودی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این جلسه با ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته در طرح نهضت ملی مسکن استان گفت: روند پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در استان کُند است و باید با همراهی بانک‌های عامل این روند تسریع شود.

مودی با اشاره به آخرین وضعیت عملکرد بانک‌های عامل استان در پرداخت تسهیلات افزود: تاکنون در استان ۲۲ هزار و ۱۵۶ نفر به بانک‌های مسکن، ملت، ملی، صادرات و تجارت معرفی شدند و از این تعداد سه هزار و ۱۲۴ نفر در انتظار تعیین شعبه، هفت هزار و ۶۱۴ نفر هم در مرحله انعقاد قرارداد هستند.

وی با اشاره به عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات خودمالک شهری گفت: سهمیه خراسان جنوبی در این زمینه ۵ هزار واحد بوده که تاکنون ۲ هزار و ۳۷۳ نفر به بانک‌های عامل معرفی شدند و از این تعداد هزار و ۱۰۳ نفر یعنی ۴۶ درصد در مرحله انعقاد قرارداد هستند.

دبیر شورای مسکن استان خراسان جنوبی اضافه کرد: ۱۱۲ هزار و ۷۳۱ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن دراستان ثبت‌ نام کرده اند که از این تعداد ۳۸ هزار و ۶۶۷ نفر تایید نهایی شدند و برای ۳۰ هزار و ۷۹۵ فقره زمین تامین شده است.

وی عنوان کرد: تاکنون برای ۱۷ هزار و ۲۶۳ واحد پروانه ساختمانی صادر شده که از این تعداد ۱۰ هزار و ۸۲ واحد به مرحله اتمام فونداسیون، ۶ هزار و ۶۳۰ واحد به مرحله اتمام اسکلت، سه هزار و ۶۱۹ واحد به مرحله اتمام سفت کاری، هزار و ۵۳۴ واحد به مرحله اتمام نازک کاری و ۸۲۵ واحد به مرحله اتمام عملیات ساختمانی رسیده‌ است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به تامین زمین مورد نیاز طرح جوانی جمعیت هم گفت: در این زمینه تاکنون ۱۱ هزار و ۱۴۱ نفر ثبت نام و از این تعداد ۶ هزار و ۳۲۸ نفر نسبت به تکمیل پرونده اقدام کردند همچنین پنج هزار و ۲۷۲ قطعه زمین تامین و هزار و ۶۸۷ قطعه تحویل متقاضیان شده است.

وی اظهار کرد: در راستای تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن ۴۷ سایت به وسعت سه هزار و ۸۷۰ هکتار به محدوده شهرهای استان الحاق شده که متوسط پیشرفت آماده‌سازی سایت‌ها ۱۶ درصد است.

مودی گفت: همچنین ۳۹ سایت طرح تفکیکی و آماده‌سازی آنها مصوب شده و توسط مجریان در حال آماده سازی است.

شایان ذکراست در این جلسه ارایه زیرساخت‌های مختلف آب، برق، گاز و زیرسازی سایت‌های الحاقی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف به صورت موردی بررسی و راهکارهای لازم ارایه شد.