شناسهٔ خبر: 152112 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان همدان:

سومین جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان همدان برگزار شد

بازآفرینی سومین جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان همدان در محل دفتر تسهیلگری جنب سرای گلشن برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری راه و شهرسازی (همدان) محمدرضا باباخانی معاون بازآفرینی شهری استان همدان گفت: سومین جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان همدان در محل دفتر تسهیلگری جنب سرای گلشن برگزار شد.

وی ادامه داد: در ابتدای جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در کاروانسرای میرزا کاظم و بازار قیصریه ارائه شد . سپس معاون بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در بافت تاریخی همدان از پیشنهادهای استان برای تدوین بسته های تشویقی بافت تاریخی در سطح ملی خبر داد.

محمدرضا باباخانی گفت: در ۱۰ روز گذشته اقدامات مناسبی جهت اطلاع رسانی بسته های تشویقی کالبدی ( شهرسازانه) صورت گرفته و اظهار امیدواری کرد با اجرای این بسته های تشویقی توسط شهرداری در ۳ماه آینده روند صدور پروانه های ساختمانی در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری افزایشی باشد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۷۲۲ پروانه ساختمانی در بافت های فرسوده صادر شده است که انتظار می‌رود در ۳ ماه آینده شاهد رشد چشم گیر صدور پروانه های ساختمانی در محلات هدف بازآفرینی باشیم.

این مقام مسئول در ادامه گفت: با توجه به نگاه ویژه به سکونتگاه های غیر رسمی و محرومیت زدایی از این مناطق ، مجمومه مدیریتی استان نگاه ویژه ای به اجرای بند ب تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ دارد و در این راستا مطابق آیین نامه مربوطه جمعیت ساکن توسط اداره کل راه و شهرسازی احصا شده و در جلسه ستاد بازآفرینی استان به تصویب رسیده است و بلافاصله پس از اعلام سهم ریالی هر شهرستان از این ردیف بودجه ای توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ، معرفی پروژه ها در سکونتگاه های غیر رسمی توسط دستگاه های اجرایی انجام و مراحل قانونی تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان صورت خواهد پذیرفت.

باباخانی در پایان گفت: امیدواریم با تکمیل پروژه های نیمه تمام در سکونتگاه های غیر رسمی توسط دستگاه های مرتبط گام مثبتی در جهت محرومیت زدایی از این مناطق صورت پذیرد.

لازم به ذکر است در پایان اعضای ستاد بازآفرینی شهرستان همدان از پیاده راه بوعلی و اکباتان بازدید به عمل آوردند.