شناسهٔ خبر: 152115 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تایید نهایی ۱۰۸ هزارنفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در کردستان

پروژه بنار نهضت ملی مسکن کردستان سرپرست معاونت مسکن وساختمان راه وشهرسازی کردستان با اشاره به ثبت نام ۲۰۸ هزار نفردر طرح نهضت ملی در استان گفت: ۱۰۸ هزار نفر از این تعداد تایید نهایی اولیه شده اند که سه برابر سهمیه ابلاغی در طول دوره چهارسال است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (کردستان)،  امیرحسین جمشیدی  اظهار کرد: سهمیه استان کردستان در نهضت مسکن ملی با احتساب مسکن روستایی، استیجاری، بافت فرسوده و خودمالکی، احداث ۳۶ هزار و ۸۷۱ واحد برای گروههای حمایتی در طول چهار سال است.

جمشیدی یادآور شد:  در مجموع ۸ مرحله ثبت نامی ۲۰۸ هزار نفر با مراجعه به سامانه ثبت نام کرده اند و ۱۰۸ هزار نفر از این تعداد تایید نهایی اولیه شده اند.

وی از تخصیص ۸ هزار و ۵۰۰ واحد به متقاضیان خبر داد و گفت: در سفر ماه گذشته هیات دولت به کردستان و با حضور وزیر راه وشهرسازی عملیات اجرایی آماده سازی اراضی ۱۸ هزار و۵۰۰ واحد دیگر نیز آغاز شد.

جمشیدی با اشاره مشکل تامین زمین در استان کردستان گفت:  بخش عمده ای از مشکلات ما مربوط به تامین حدود هزارو ۷۰۰ هکتار زمین مورد نیاز برای اجرای مناسب این طرح بود که وقت زیادی را صرف این موضوع کردیم و تاکنون حدود ۵۰۰ هکتار آن تامین شده و هزار و ۲۰۰ هکتار نیز در کمیسیون‌های مختلف همانند کارگروه امور زیربنایی، شورای برنامه ریزی استان و شورای عالی معماری و شهرسازی در دست بررسی است و به محض تصویب وارد چرخه می شود.

وی در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر عمده مشکل ما هزینه نامتعارف آماده‌سازی در حوزه مسکن ملی با توجه به شرایط جغرافیایی حاکم بر منطقه است وداریم پیگیری می کنیم که بخشی از این هزینه از محل مساعدت صندوق ملی مسکن تامین شود.

جمشیدی خاطرنشان کرد:  مشکل بعدی، تسهیلات بانکی است که عمده بانک‌ها در استان کردستان همکاری ضعیفی در این زمینه داشته اند و در جلسه شورای مسکن استان ۱۷ هزارو ۴۰۰ سهمیه در بین بانک ها برای ۱۴ بانک تعیین شده است و تلاش می کنیم متقاضیان را به سمت این بانک‌ها سوق دهیم.