شناسهٔ خبر: 152116 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حمایت از انبوه‌سازان در محدوده بافت‌های فرسوده شهری

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در راستای تحقق سیاست‌های نهضت ملی مسکن در حوزه بازآفرینی شهری از انبوه‌سازان در محدوده بافت‌های فرسوده شهری حمایت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سید محسن حمزه‌لو در جلسه بررسی مسائل نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری، اظهار داشت: در راستای تحقق برنامه نوسازی مسکن محدوده بازآفرینی شهری آذربایجان‌غربی به خصوص در بافت‌های فرسوده، بسته‌های تشویقی و تخفیفات ویژه در قالب نهضت ملی مسکن به متقاضیان ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: طبق این برنامه ۱۳ هزار و ۴۲۲واحدمسکونی در محدوده‌های بازآفرینی شهری به خصوص بافت‌های فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی و احداث می‌شود که جهت تحقق این برنامه از ظرفیت بسیج مهندسین و سرمایه‌گذاران انبوه ساز حمایت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: صاحبان املاک در بافت فرسوده استان که نسبت به نوسازی مسکن اقدام کرده اند، می توانند تسهیلات ۵.۵ میلیارد ریالی را دریافت نمایند.

حمزه‌لو اضافه کرد: متقاضیان می‌توانند با ثبت نام در سامانه نهضت ملی مسکن و اخذ پروانه ساختمانی، از خدمات نظام مهندسی با تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار می‌شوند و می‌توانند نسبت به نوسازی واحدهای خود اقدام کنند.

وی بیان کرد: در راستای اجرای سیاست‌های بازآفرینی شهری در استان مطالعات جدید براساس نیازسنجی محلات هدف برای افزایش محدوده بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری در دستور کار قرار دارد که این امر با حفظ کامل بافت‌های تاریخی شهری محقق می‌شود.