شناسهٔ خبر: 152117 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تردد بیش از ۵۳ میلیون وسیله نقلیه از محورهای خراسان جنوبی

مرکز مدیرت راه ها.jpg رئیس مرکز مدیریت راه های خراسان جنوبی از تردد بیش از ۵۳ میلیون وسیله نقلیه در محورهای استان طی هشت ماه گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، هادی بهمنی، رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد: طی هشت ماه گذشته ۵۳میلیون و ۱۵۹ هزار و ۶۱۶ وسیله نقلیه در محورهای استان تردد داشتند.

وی در ادامه افزود: آمار ۴۰میلیون و ۹۳۲هزار و ۹۰۴ مربوط به وسایل نقلیه سبک و تعداد ۱۲ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۷۱۲ نیز شامل وسایل نقلیه سنگین بوده که ۲۳ درصد را به خود اختصاص داده است.

بهمنی همچنین تعداد خودروی ورودی به استان را ۴ میلیون و ۷۷۰ هزار و ۲۷۴ و خروجی را ۴ میلیون و ۶۹۵ هزار و ۱۰۴ عنوان کرد و افزود: بیشترین تردد مربوط به محورهای بیرجند_قاین، بیرجند_سربیشه و بیرجند_ خوسف بوده است.

ثبت نزدیک به ۴۴۰۰۰ تماس با ۱۴۱

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در ادامه بیان داشت: طی هشت ماه گذشته ۴۳۱۴۰ تماس با سامانه ۱۴۱صورت گرفته که۳۵۸۱۳ مورد آن مربوط به بخش گویای این سامانه بوده است.

بهمنی همچنین گفت: پاسخ تماس ها از طرف کارشناسان ۷۲۱۷ مورد بوده که تعداد ۹۳۵ مربوط به شکایات باری، ۱۷۸ مورد شکایات مسافری و ۱۸۷۱ مورد نیز به راه تعلق داشته است.