شناسهٔ خبر: 152130 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته طراحی معماری در همدان برگزار می شود

نظام رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی استان همدان گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته طراحی معماری درهمدان برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)، پانته آ رنجبران با بیان اینکه آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته طراحی معماری در همدان برگزار می‌شود، گفت: این آزمون روز جمعه ۱۷ آذرماه سال جاری راس ساعت ۸ صبح در محل دانشگاه همدان آغاز و تا ساعت ۱۵ ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این دوره از آزمون ورود به حرفه ۵۰۶ داوطلب شامل ۲۳۱ نفر خانم و ۲۷۵ نفر آقا در رشته طراحی شرکت می‌کنند. رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی استان همدان گفت: در حال حاضر مهندسان در این استان در هفت رشته مهندسی شامل معماری، شهرسازی، عمران، مکانیک، برق، نقشه برداری و ترافیک در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مشغول فعالیت هستند و پروانه اشتغال به کار مهندسی شاخص بسیار خوبی برای ادامه کار مهندسان با تجربه و ورود به کار و حرفه برای مهندسان جوان استان است.

وی گفت: پروانه اشتغال اشخاص حقیقی در هفت رشته مهندسی شامل معماری، شهرسازی، عمران، مکانیک، برق، نقشه برداری و ترافیک در صلاحیت‌های نظارت، طراحی یا محاسبه و اجرا صادر می‌شود. ارنجبران تاکید کرد: پروانه اشتغال به کار اشخاص حقوقی نیز در صلاحیت های طراحی، نظارت و اجرای ساختمان‌ و همچنین ارائه خدمات آزمایشگاهی در زمینه بتن، ژئوتکنیک و جوش برای متقاضیان صادر می‌شود.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی استان همدان تصریح کرد: متقاضیان صلاحیت انبوه سازی نیز پس از تشکیل پرونده و ارائه مدارک مورد نیاز به انجمن انبوه سازی استان، مراجعه و از این اداره کل پروانه اشتغال دریافت می‌کنند