شناسهٔ خبر: 152200 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گلپایگان خبر داد؛

اختصاص زمین به ۴۱ خانوار حائز شرایط طرح جوانی جمعیت شهرستان گلپایگان

غلامرضا امینی گلپایگان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گلپایگان گفت: از ۱۶۸ خانوار گلپایگانی که برای طرح جوانی جمعیت و چهار فرزند زیر ۲۰ سال حائز شرایط هستند تا کنون به ۴۱ خانوار زمین اختصاص یافته است.

غلامرضا امینی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گلپایگان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ اظهار کرد: مطابق با آیین نامه ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان، پس از ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشند، در صورت واجد شرایط بودن زمین یا واحد مسکونی تعلق می‌گیرد.  

وی افزود: براساس بند ح تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ نیز وزارت راه و شهرسازی موظف است به منظور حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، یک قطعه زمین یا واحد مسکونی رایگان در قالب شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانوارهای دارای چهار فرزند و بیشتر زیر ۲۰ سال اختصاص دهد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گلپایگان بیان کرد: در حال حاضر ۱۸۱ خانوار در شهرستان گلپایگان برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و چهار فرزند زیر ۲۰ سال ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۶۸ متقاضی حائز شرایط هستند.  

وی افزود: با تلاش های بعمل آمده زمین برای ساخت ۱۶۸ واحد معادل متقاضیان حائز شرایط تامین شده است و تا کنون به ۴۱ متقاضی زمین مورد نیاز اختصاص یافته است.  

امینی خاطرنشان کرد: متقاضیان این طرح در صورت دارا بودن شرایط می‌توانند برای ثبت‌نام به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند.  

شهرستان گلپایگان با مساحت ۲ هزار و ۴۲۱ کیلومتر مربع دارای ۳ شهر گلپایگان، گوگد وگلشهر و ۵۲ روستا و آبادی بوده و جمعیت آن براساس سر شماری سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۹۰ هزار نفر است که با توجه به مهاجر پذیر بودن این شهرستان جمعیت رو به افزیشی دارد.