شناسهٔ خبر: 152210 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

رقابت ۱۸۴ داوطلب آزمون ورود به حرفه مهندسان طراحی معماری در چهارمحال و بختیاری

آزمون نظام مهندسی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از رقابت ۱۸۴ داوطلب آزمون ورود به حرفه مهندسان رشته طراحی معماری در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، خدایار باقری سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان در بازدید از آزمون ورود به حرفه مهندسان طراحی معماری اظهار کرد: آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته طراحی معماری همزمان با سراسر کشور در حوزه دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد.

وی افزود: وزارت راه وشهرسازی در اجرای مفاد قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آئین نامه اجرائی آن، نسبت به برگزاری آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان در رشته معماری جهت اخذ پروانه اشتغال پایه سه طراحی اقدام میکند و در استان نیز هماهنگ با سراسر کشور این آزمون با حضور ۱۸۴ داوطلب برگزار شد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان افزود: ۹۴ داوطلب آقا و ۹۰ داوطلب خانم در مجل حوزه آزمون دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد به رقابت پرداختند که حضور داوطلبین نسبت به آزمون گذشته با رشد ۱۰ درصدی همراه بود.

باقری بیان کرد: مطابق با قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان صرفا مدارک مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور صدور پروانه اشتغال به کار در ارائه خدمات مهندسی مورد تأیید می باشد و رشته معماری جزء رشته‌های هفتگانه اصلی مهندسی ساختمان است.

وی ضمن تقدیر از همه عوامل برگزار کننده و همکاری مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، ادامه داد: آزمون ورود به حرفه مهندسان در تمامی رشته ها به صورت دو نوبت در سال برگزار می شود.