شناسهٔ خبر: 152214 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه اعلام کرد:

سامانه جامع یکپارچه نظام مهندسی ساختمان به زودی آغاز به کار خواهد کرد

سامانه جامع یکپارچه نظام مهندسی ساختمان به زودی آغاز بکار خواهد کرد مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در حاشیه آزمون ورود به حرفه مهندسان که امروز برگزار شد، عنوان کرد: تا شهریور سال آینده نرم افزار جامع یکپارچه نظام مهندسی که شامل اطلاعات ۶۰۰ هزار عضو این سازمان است جایگزین نرم افزارهای استانی می‌شود.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه اظهار کرد: برای ایجاد شفافیت در سازمان، سامانه جامعه یکپارچه در کشور ایجاد می‌شود که سال‌ها صحبت از این طرح شده بود و در حال حاضر این پروژه منجر به قرارداد شده و پیشرفت خوبی انجام شده است.

الماسی ادامه داد: اطلاعات تمامی ۶۰۰ هزار عضو این سازمان در کل کشور در سامانه مزبور قرار می‌گیرد و سامانه آموزشی و دیگر سامانه‌ها نیز در این سامانه تجمیع می‌شود.

وی گفت: مهم است که اعضای سازمان نظام مهندسی مهارت کافی را داشته باشند و برای این کار تلاش‌های خوبی در حال انجام است که در این زمینه دوره‌های مختلفی همچون طراحی بر اساس عملکرد، مقاوم‌سازی، فروریزش ساختمان‌ها و حریق برگزار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تقویت دانش علمی اعضای سازمان نظام مهندسی را به عنوان یک هدف عنوان کرد و افزود: اگر بتوانیم توان علمی اعضای نظام مهندسی را قوی کنیم، می‌توانیم ارزش افزوده‌ای برای مالک فراهم کنیم تا مالک با رغبت ویژه‌ای پرداخت‌ها را داشته باشد.