شناسهٔ خبر: 152246 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حضور ۷۷ داوطلب در آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته طراحی معماری استان خراسان‌جنوبی

آزمون نظام مهندسی خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور با حضور ۷۷ داوطلب آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته طراحی معماری استان خراسان‌جنوبی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان‌جنوبی)، آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته طراحی معماری همزمان با سراسر کشور در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی در بازدید از محل برگزاری این آزمون که از ساعت ۸ صبح آغاز و تا ساعت ۱۵ روز جمعه ۱۷ آذرماه ادامه داشت اظهار کرد: تعداد ۹۰ داوطلب برای شرکت در آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته طراحی معماری در استان خراسان‌جنوبی شامل ۴۲ مرد و ۴۸ زن ثبت نام کرده‌اند که تنها تعداد ۷۷ نفر در آزمون حضور یافتند.

میرمحمد مودی گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسی توسط دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور و با نظارت اداره کل راه و شهرسازی استان‌ها هر سال در چهار نوبت برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر هزار و ۸۳۶ نفر عضو پروانه‌دار در هفت رشته مهندسی شامل معماری، شهرسازی، عمران، مکانیک، برق، نقشه برداری و ترافیک در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مشغول فعالیت هستند و پروانه اشتغال به کار مهندسی شاخص بسیار خوبی برای ادامه کار مهندسان با تجربه و ورود به کار و حرفه برای مهندسان جوان استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی افزود: پروانه اشتغال اشخاص حقیقی در هفت رشته مهندسی شامل معماری، شهرسازی، عمران، مکانیک، برق، نقشه برداری و ترافیک در صلاحیت‌های نظارت و طراحی، محاسبه و اجرا صادر می‌شود.

مودی ادامه‌داد: پروانه اشتغال به کار اشخاص حقوقی نیز در صلاحیت‌های طراحی، نظارت و اجرای ساختمان و همچنین ارائه خدمات آزمایشگاهی در زمینه بتن، ژئوتکنیک و جوش برای متقاضیان صادر می‌شود.

وی تصریح‌کرد: نتایج این آزمون‌ها از طریق وب سایت دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی سامانه آزمون‌ها به نشانی inbr.ir اطلاع رسانی خواهد شد.