شناسهٔ خبر: 152294 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی بیش از ۲۶۱ هزار مسافر در راه آهن زاگرس

قطار باری مدیرکل راه‌آهن زاگرس از جابه‌جایی بیش از ۲۶۱ هزار مسافر توسط این راه‌آهن در ۸ ماه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن زاگرس، حسن زیودار مدیرکل این راه‌آهن گفت: در هشت ماهه امسال ۲۶۱ هزار و ۶۴۹ مسافر در راه آهن زاگرس به‌ وسیله ۳ هزار و ۸۴۶ رام قطار جابه‌جا شدند. 

وی افزود: مقایسه آمارها با مدت مشابه پارسال که ۲۵۱ هزار و ۷۴۸ مسافر به‌وسیله ۳ هزار ۹۱۹ رام قطار بوده است، رشد ۴ درصدی نشان‌می‌دهد.

زیودار نفر کیلومتر ثبت شده در هشت ماه امسال را ۵۱ میلیون و ۵۱۹ هزار نفر کیلومتر اعلام‌کرد و ادامه‌ داد: مقایسه آمارها با توجه به اینکه پارسال این رقم ۴۸ میلیون ۴۳۵ هزار نفر کیلومتر بوده گویای رشد ۶ درصدی است. 

راه آهن زاگرس یکی از نواحی نوزده‌گانه راه آهن جمهوری اسلامی ایران است که اداره کل راه آهن زاگرس مأموریت بهره برداری از شبکه و تجهیزات آن به‌منظور ارائه خدمات حمل و نقل بار در شبکه ریلی و همچنین حفاظت از حریم خطوط و ایستگاه‌های حوزه استحفاظی شوشتر و هفت تپه تا تنگ هفت استان لرستان به طول ۲۲۵ کیلومتر و با محوریت ایستگاه تشکیلاتی اندیمشک را برعهده دارد. 

راه آهن ناحیه زاگرس به‌دلیل تلاقی کوه‌های زاگرس با جلگه خوزستان و پل ارتباطی به بنادر خرمشهر، آبادان، بندر امام‌خمینی، ماهشهر و خلیج فارس از اهمیت بالایی در خطوط ریلی کشور برخوردار است و نقش مهمی در جابه‌جایی بار و مسافر به تهران و مناطق مرکزی کشور دارد.