شناسهٔ خبر: 152317 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

پیشرفت ۳۶ درصدی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان

تصویر مهندس طباطبائی مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: تاکنون پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در مجموعه تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان، به‌طور میانگین ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت و راه شهرسازی از استان سمنان، سیدمحمد حسینی طباطبایی مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه ۱۸ هزار و ۲۷۴ واحد در کل استان سمنان در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است، افزود: در حال حاضر در مجموعه تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان، تعداد ۵ هزار و ۳۳۵ واحد در حال ساخت می‌باشد. 

وی ادامه داد: بیشترین تعداد واحد در حال ساخت به تعداد ۲ هزار و ۷۷۵ واحد به شهرستان سمنان تعلق دارد. همچنین یک هزار و ۴۱۰ واحد در دامغان، ۴۲ واحد در شهرستان گرمسار، ۶۱ واحد در سرخه، ۶۶ واحد در آرادان،  ۳۲۵ واحد در امیریه، ۳۶واحد در دیباج، ۴۵ واحد در کلاته رودبار و  ۴۵ واحد در شهمیرزاد در حال ساخت است. 

مدیر کل راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه در حال حاضر در قالب ۲۷ سایت و نقطه مکانی در مساحت یک هزار و ۳۱ هکتار با واحدپذیری ۳۴هزار و ۱۵۸ واحد تامین زمین و شناسایی اراضی صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: با توجه به‌وجود بیشترین تقاضای نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های سمنان و دامغان، در حال حاضر ۵ هزار و ۶۹۵متقاضی با تاییدیه ۴ شرط نهایی را در شهرستان سمنان داریم که برای ۲ هزار و ۷۷۵ واحد متقاضی تعریف پروژه انجام شده است و درصدد هستیم تا با تصویب الحاق اراضی ۲۰۵ هکتاری سمنان که حد فاصل پل جهاد تا اراضی دانشگاه سمنان است، زمین سایر متقاضیان باقی‌مانده را تامین کنیم. 

حسینی طباطبایی در پایان با اشاره وضعیت پروژه‌های در حال ساخت نهضت ملی مسکن در دامغان تصریح کرد: در شهرستان دامغان، ۲ هزار و ۴۸۸ متقاضی جهت دریافت واحد در طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد که تاکنون تامین اراضی جهت ساخت یک هزار و ۴۱۰ واحد مسکونی انجام گرفته است و برای سایر متقاضیان نیز در قالب سایت ۴۵ هکتاری دامغان تعریف پروژه انجام می‌گیرد.