شناسهٔ خبر: 152331 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خبر داد؛

آمادگی راهداری خراسان شمالی برای اجرای طرح زمستانی

راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی در دوازدهمین جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی از آمادگی راهداری خراسان شمالی برای اجرای طرح زمستانی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، محمد مشتری گفت: راهدارخانه‌ها آمادگی لازم را برای اجرای طرح زمستانی دارند همچنین شن و نمک مورد نیاز خریداری و ذخیره شده است. 

وی با اشاره به مصوبات جلسه قبل این کمیسیون خواستار برقراری ارتباط و نصب Bts در محدوده دو راهی دشت و تونل جنگل گلستان شد. 

این مسئول، آمار تصادفات و جان باختگان سوانح رانندگی در جاده‌های استان را مدنظر قرار داد و اظهار کرد: بر اساس آمار ۷ ماهه پزشکی قانونی و آمار ۸ ماهه پلیس راه استان، شمار تصادفات و جانباختگان جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است و باید با همکاری و همفکری یکدیگر شاهد کاهش این آمار باشیم. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی نیز گفت: فرمانداری‌های شهرستان‌ها جلسات کمیته ایمنی راه‌ها برگزار و مصوبات آن را به استان ارسال کنند. 

رشیدی بر بازبینی نقاط حادثه‌خیز در کمیته یاد شده تاکید کرد و ادامه داد: باید آموزش و فرهنگ‌سازی ترافیک افزایش یابد ضمن این که جرائم رانندگی برای رانندگان به موقع ارسال شود در غیر این صورت قدرت بازدارندگی نخواهد داشت. 

رئیس پلیس راه خراسان شمالی هم به افزایش تصادفات جاده‌ای در سال جاری نسبت به سال گذشته اشاره و تصریح کرد: نقاط حادثه‌خیز باید آشکارسازی شود همچنین برای افزایش فرهنگ ترافیک، همه دستگاه‌های اجرایی پای کار بیایند. 

سرهنگ اسپیدکار افزود: طبق مکاتباتی که با مقام قضایی انجام دادیم، خودروهایی که به شکل بحرانی و خطرناک تردد می‌کنند به مدت یک هفته توقیف خواهند شد. 

به گفته وی طرح زمستانی هم زمان با سراسر کشور در روز سه شنبه آغاز می‌شود.