شناسهٔ خبر: 152353 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

۱۲۶۰ هکتار بافت فرسوده در کرمانشاه وجود دارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خبر داد: مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: ۱۲۶۰ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در شهر کرمانشاه وجود دارد که ۳۰۰ هکتار آن در بافت تاریخی قرار دارد.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی به یک باره ایجاد نشده و بخشی به دلیل عدم توجه به ساختارهای درست شهری است، اظهار کرد: وقتی نیازهای مردم به صورت دقیق مورد توجه قرار نگیرد در جاهایی ظهور و بروز پیدا می‌کند و این اتفاق در سکونتگاه‌های غیررسمی رخ داده است.

وی گفت: امروز در کرمانشاه با مناطقی مواجه هستیم که به صورت غیررسمی ایجاد می‌شوند و درخواست دارند به شهر الحاق شوند و گاهی نیز الحاق شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه افزود: نیاز امروز مردم به مسکن باید پاسخ درخور داشته باشد که در این صورت بخشی از مشکلات حاشیه‌نشینی رفع می‌شود. باید برای افراد ساکن در این مناطق نیز چاره‌اندیشی شود و دولت باید بسترساز رفع این مشکلات باشد.

الماسی با بیان اینکه شهرک کرناچی جزو مناطق حاشیه‌ای است که به شهر الحاق شده، اما جزو مناطق فرسوده و ناکارآمد نیست، گفت: در تلاش هستیم این شهرک به همراه چهار منطقه دیگر را جزو مناطق فرسوده و ناکارآمد تعریف کنیم که در این صورت با قیر رایگان می‌توان معابر آن را آسفالت و از دیگر مزیای آن استفاده کرد.

وی افزود: با قراردادن این مناطق جزو مناطق حاشیه و ناکارآمد سیاست‌های شهرسازانه در آن‌ها اجرا و املاک محدوده ارزشمند می‌شوند، افزود: با این اقدام مالکان می‌توانند از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخفیف پروانه برای بازسازی استفاده کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه بیان کرد: ۱۲۶۰ هکتار محدوده بافت فرسوده در شهر کرمانشاه وجود دارد که ۳۰۰ هکتار آن بافت تاریخی است و مابقی به علاوه محدوده‌های جدید از مشوق‌های شهرسازانه از جمله تراکم برخوردار می‌شوند و دو طبقه تراکم تشویقی دریافت می‌کنند.