شناسهٔ خبر: 152358 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۲۴ واحد مسکونی خیرین مسکن ساز تحویل متقاضیان استان خراسان شمالی شد

تحویل پروژه خیرین مسکن ساز در خراسان شمالی ۲۴ واحد مسکونی خیرین مسکن ساز با حضور رئیس کل دادگستری استان، مدیرکل راه و شهرسازی استان و دیگر مدیران کل تحویل متقاضیان شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، سید علی میرکریمی در مراسم تحویل مجتمع ۲۴ واحدی خیرین مسکن ساز که ظهر روز شنبه مورخ ۱۸ آذر سال جاری در گلستان شهر بجنورد برگزار شد، گفت: قسمتی از پروژه ۲۹۴ واحدی خیرین مسکن ساز طی سال‌های گذشته تحویل متقاضیان شده بود که پس از سال‌ها و با ورود جدی و مستمر و پیگیری‌های رئیس کل دادگستری استان، ۲۴ واحد از آن امروز به صورت رسمی تحویل متقاضیان شد. 

حجت الاسلام براتی زاده، رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه برخی اختلافات حقوقی و قضایی در گذشته بین پیمانکار و دیگر اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با این پروژه وجود داشت، افزود: در گذشته روند ساخت و ساز و پیشرفت فیزیکی واحدهای تحویل شده به علت وجود این اختلافات حقوقی و قضایی معطل و متوقف شده بود و علی القاعده در صورت طی روال معمول دادرسی از طریق رسیدگی‌های قضایی ممکن بود این سازوکار با اطاله زمانی زیادی مواجه شود. 

وی با اشاره به بررسی و استفاده از دیگر سازوکارهای مسالمت‌آمیز و راهکارهای جایگزین فرایند دادرسی، جهت تسریع و تسهیل روند انجام امور اظهار کرد: با ورود دستگاه قضایی در سال ۱۳۹۹ توافقی همه جانبه حاصل و سپس با انعقاد تفاهم نامه‌ای بین طرفین، سرانجام این مسأله به صورت مسالمت‌آمیز حل و فصل شد و به همین اعتبار فرایند انجام پروژه دوباره از سر گرفته شد و هم اکنون با اتمام کار شاهد تحویل رسمی این واحدها به مددجویان تحت پوشش بهزیستی هستیم. 

براتی زاده صیانت از حقوق عامه به ویژه کمک در راستای احقاق حقوق اقشار در معرض آسیب و ضعیف جامعه را یکی از رسالت‌های ذاتی و مهم دستگاه قضایی برشمرد و از تمامی عوامل مرتبط با این موفقیت ارزشمند از جمله انجمن خیرین مسکن ساز به طور ویژه قدردانی کرد. 

وی با اشاره به وجود برخی نقایص و مشکلات ساختاری دیگر  از جمله در خصوص ایجاد زیرساخت‌ها و تأمین برخی از امکانات اولیه مورد نیاز این مجتمع از مسؤولان ذی ربط خواست در انجام تکالیف و وظایف و ایفای تعهدات قانونی خود تسریع کنند.