شناسهٔ خبر: 15242 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

سادات حسینی خبر داد:

آغاز عملیات بازسازی بلاک ریلی بالارود- گل محک

ریل قطار مدیرکل راه‌آهن زاگرس از آغاز بازسازی بلاک بحرانی بالارود – گل محک به طول ۱۲ کیلومتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سادات حسینی با اعلام اینکه بلاک بحرانی بالارود – گل محک دارای هندسه‌ای پیچیده است، اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد طول بلاک شامل ۲۳ قوس با شعاع زیر ۴۰۰ متر و ۴۷ ترانشه و یک دهانه تونل است که به لحاظ فرسودگی و زیرساخت نیز بحرانی‌ترین بلاک این محور محسوب می‌شود و تا پایان سال جاری به طور کامل بازسازی می‌شود.

مدیرکل راه آهن زاگرس از بازسازی حدود ۹۰ کیلومتر از ۲۲۲ کیلومتر طول این اداره کل شامل بلاک‌های «هفت تپه-شوشتر»، «شوش-هفت تپه»، «اندیمشک-دوکوهه» ، «بالارود-مازو» خبر داد و افزود: بازسازی بلاک‌های باقیمانده با دارا بودن شرایط سخت کوهستانی، وجود شیب و فرازهای تند و تونل‌های فراوان و طولانی شبکه ریلی، در برنامه آتی بازسازی این اداره کل قرار دارد.

وی در ادامه ضمن اشاره به رشد حدود ۵۰ درصدی تن کیلومتر بار و تخلیه و بارگیری ۴۰ درصدی در دو ماهه اخیر سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، اعلام کرد: حدودا به طور متوسط روزانه ۵/۴ میلیون تن کیلومتر ناخالص و ۵/۲ میلیون تن کیلومتر خالص با عنایت به محدودیت‌های سیر قطارهای متراژی و تناژی در شرایط کوهستانی و طول خطوط این اداره کل‌، خود گواه ترافیک سنگین و سیروحرکت روان قطارهاست./

نظر شما