شناسهٔ خبر: 152512 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استفاده از ظرفیت انبوه سازان در شهرهای دارای محدوده بافت فرسوده آذربایجان‌غربی

آذربایجان غربی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در راستای تحقق سیاست‌های نهضت ملی مسکن در حوزه بازآفرینی شهری از ظرفیت و توانمندی انبوه‌سازان در محدوده شهرهای دارای بافت‌های فرسوده شهری حمایت و استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( آذربایجان غربی )، سید محسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در جلسه بررسی مسائل نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری و بازآفرینی شهری، اظهار کرد: طبق برنامه ۱۳ هزار و ۴۲۲ واحدمسکونی در محدوده‌های بازآفرینی شهری به خصوص بافت‌های فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی و احداث می‌شود.

وی ادامه داد: بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی در بافت‌های فرسوده و تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکونی بافت های فرسوده (محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری) در شهرهای ارومیه، خوی و بوکان وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: همچنین طرح‌های تشویقی برای اجرا در ۱۱ شهر پیرانشهر، نقده، بوکان، مهاباد، چهاربرج، میاندواب، محمدیار، اشنویه، تکاب، شاهین دژ و  سردشت به تصویب کمیسیون ماده ۵ آذربایجان‌غربی رسید.

حمزه‌لو اضافه کرد: بازبینی محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری و روند اجرای بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی در بافت‌های فرسوده از دیگر مسائل مورد توجه است که باید با جدیت دنبال شود.

وی بیان کرد: با هدف اجرای سیاست‌های بازآفرینی شهری در استان نیازسنجی محلات هدف برای افزایش محدوده بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری در اولویت بوده و این امر با حفظ کامل بافت‌های تاریخی شهری محقق می‌شود.